Logo
Spausdinti šį puslapį

Specialieji poreikiai ir įtraukusis ugdymas: Italijos patirtis

„Įtraukusis ugdymas nėra neprivalomas dalykas – tai būtinybė. Mes turime priimti pačius pažeidžiamiausius, kad visiems būtų užtikrintas geresnis gyvenimas“, – teigė už švietimą, kultūrą, daugiakalbystę ir jaunimą atsakinga Europos Komisijos narė And­roulla Vassiliou. Tai aktualu ir mūsų šalies mokytojams, startavus įtraukiajam ugdymui mokyklose. 

Specialiųjų poreikių mokinių įtraukimas į bendrojo ugdymo mokyklas yra svarbus, mažinant atskirtį ir integruojant visus mokinius. Ir būtent Italija yra šios srities pradininkė, galinti dalintis sėkmingu įtraukiojo ugdymo modeliu.

Vasario 9–15 d. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos pavaduotoja ugdymui Jurgita Skurdelienė, anglų kalbos mokytoja Ernesta Spudienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Sandra Jocytė-Aurylienė bei psichologė Laima Viskintienė dalyvavo mokymuose Bolonijoje, Italijoje. Mokymai vyko įgyvendinant Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą „Erasmus+“ programos pirmojo pagrindinio veiksmo bend­rojo ugdymo mobilumo projektą „Svarbu tikėti kiekvieno besimokančiojo sėkme“. Kursuose dalyvavo įvairių sričių mokytojai iš Ispanijos, Vokietijos, Portugalijos ir Lietuvos. 

Kiekvienos šalies dalyviai pristatė savo šalių švietimo sistemas, aptarė panašumus ir skirtumus, klausėsi ir gilinosi į Italijos švietimo modelį, aptarė strategijas, darbo metodus ir būdus, kaip kovoti su specia­lių poreikių mokinių segregacija, patirtimi, kaip tokie mokiniai įtraukiami į bendrąjį ugdymą. Visų mokymų tikslas ir buvo sužinoti bei suprasti, kaip veikia įtraukusis ugdymas Italijoje ir kaip, panaudojant jų patirtį, ją būtų galima pritaikyti savo mokyk­loje.

Lektoriai kursų dalyvius supažindino su naudojamomis IT priemonėmis, platformomis, kurios palengvina ir leidžia labiau pritaikyti mokomąją medžiagą specialiųjų poreikių mokiniams. Daugelį jų pavyko išbandyti ir patiems, dirbant individualiai, poromis ar grupėmis. Be to, daug naudingų žinių suteikė apsilankymas vietos mokykloje, kurioje sėk­mingai įgyvendinamas įtraukusis ugdymas: apžiūrėtos klasės, kitos patalpos, kurios yra pritaikytos specialių poreikių turintiems mokiniams, keistasi gerąja patirtimi ir aptarti iššūkiai su italų mokytojais. 

Įgyta patirtis suteikė naujų idėjų, kurias pabandysime pritaikyti savo mokykloje, žiniomis ir patirtimi pasidalinsime su kolegomis, kad kiekvienas mokinys patirtų sėkmę.

Dalyvavimas tarptautiniame Erasmus+ projekte – tai būdas ne tik susipažinti su Italijos švietimo sistema, bet ir proga iš arčiau prisiliesti prie šios šalies kultūrinio, istorinio, architektūros paveldo. Nuostabus Bolonijos miestas, seniausias pasaulio universitetas, gat­­velės, dvelkiančios istorija, mokymus papildė naujomis patirtimis. Erasmus+ projektas suartina įvairių tautų žmones, suteikia galimybę dalintis patirtimi, įgyti naujų žinių, kurias tikrai pritaikysime savo kasdieniniame darbe. 

Sandra JOCYTĖ-AURYLIENĖ, 

lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė

AUTORĖS nuotr.

2016 © „Šilalės artojas“ – Šilalės rajono laikraštis. Visos teisės saugomos