Įsigaliojo dvinarė rinkliava už atliekų tvarkymą
Nuo 2017 m. liepos 1 d. Šilalės rajono savivaldybės tarybos sprendimu įsigaliojo nauja dvinarė rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų sutvarkymą tvarka. Vietinės rinkliavos mokestį už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuo šiol sudarys dvi dalys: pastovioji ir kintamoji.
Pastoviąją dalį mokės visi vietinės rinkliavos mokėtojai, kurios dydis priklausys nuo turto ploto bei nekilnojamojo turto objekto paskirties. Daugiabučių ir individualių namų gyventojams metinė pastovioji dalis vienam kvadratiniam metrui bus 0,21 Eur. Maksimalus apmokestinamas gyvenamosios paskirties objekto plotas išliks 100 kv. m bendro ploto. Tačiau gyvenamąją vietą deklaravusiam vienam asmeniui vietinės rinkliavos pastovioji dalis bus skaičiuojama nuo 50 kv. m, o gyvenamąją vietą deklaravusiems dviem fiziniams asmenims - nuo 70 kv. m.
Kintamoji vietinės rinkliavos įmokos dalis priklausys nuo pagal tuo adresu deklaruotą gyventojų skaičių, turimų konteinerių tūrio ir jų ištuštinimo dažnio.
Vieno gyventojo, kuris gyvena daugiabutyje ir naudojasi bendro naudojimo konteineriais, kintamosios dalies numatyta kaina metams – 13,50 Eur. Individualių namų gyventojams, kurie naudojasi individualiais konteineriais, konteinerių ištuštinimo dažnis bus paskaičiuojamas individualiai. Pavyzdžiui, vienam gyventojui, turinčiam 240 litrų komunalinių atliekų konteinerį, įvertinus atliekų susikaupimo normą, konteinerio išvežimo dažnis per metus turėtų būti 7 kartai, o 120 litrų – 14 kartų. Vadovaujantis Šilalės rajono savivaldybės tarybos sprendimu, vietinės rinkliavos mokėtojas, rūšiuojantis komunalines atliekas, galės sumažinti iki 30 proc. konteinerio išvežimo dažnio ir taip sutaupyti kintamosios dalies įmoką. Tai reiškia, kad objekte gyvenančiam vienam asmeniui, turint 240 l konteinerį, minimalus išvežimo dažnis turėtų būti 5 kartai, o 120 l – 10 kartų. Jei nekilnojamojo turto savininkas išveš savo konteinerį mažiau kartų, nei numatytas jo minimalus dažnis, jis vis tiek mokės už jam individualiai paskaičiuotą minimalų konteinerio išvežimo dažnį. Bet jei mokėtojas išveš daugiau kartų nei paskaičiuotas minimalus išvežimų dažnis, reikės mokėti už kiekvieną papildomą konteinerio išvežimą. Vieno 120 l konteinerio ištuštinimo kaina numatyta 0,86 Eur, o 240 l – 1,72 Eur.
Individualių namų vieno gyventojo kintamosios dalies kaina metams – 11,78 Eur (240 l konteinerio ištuštinimas - 7 kartai per metus, o 120 l – 14 kartų). Asmenims, kurie yra registruoti gyvenamajame objekte, tačiau faktiškai negyvenantys jame bei pateikę tai įrodančius dokumentus, kintamoji vietinė rinkliava už atliekų surinkimą bei tvarkymą skaičiuojama nebus.
Nekilnojamojo turto objektai (išskyrus daugiabučių ir individualių namų), kurie naudojasi bendrais konteineriais, pastovioji bei kintamoji vietinės rinkliavos dalys bus skaičiuojamos nuo turto ploto. O nekilnojamojo turto objektams, kurie naudojasi individualiais konteineriais, pastovioji dalis bus skaičiuojama nuo turto ploto, kintamoji – nuo konteinerių tūrio bei jų ištuštinimo dažnio, kuris priklausys nuo patvirtintos komunalinių atliekų susikaupimo normos, tenkančios nekilnojamojo turto plotui.
Informuojame, kad vietinės rinkliavos mokėtojai, kurie nesinaudoja savo nekilnojamuoju turtu ne trumpiau kaip tris kalendorinius mėnesius ir ne ilgiau kaip vienerius kalendorinius metus, galės tai deklaruoti, pateikdami šį faktą pagrindžiančius dokumentus (ESO pažyma), ir šiuo laikotarpiu rinkliavos kintamosios dalies mokėti nereikės.
?sigaliojus Įsigaliojus dvinarei rinkliavai sodų valdoms su nameliais ir garažams bendrijose, taip pat numatytas metinis rinkliavos dydis už atliekų surinkimą bei tvarkymą. Nekilnojamojo turto objektams, kurie yra fiziškai sunaikinti, avarinės būklės ar netinkami naudoti nekilnojamojo turto savininkui pateikus aplinkybes pagrindžiančius dokumentus, bus nustatytas metinis vietinės rinkliavos dydis – 5 Eur metams.
Vietinės rinkliavos mokėtojams, kurie gyvena 500 metrų atstumu ir daugiau iki buitinių atliekų surinkimo vietos, už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą bus taikoma rajono savivaldybės patvirtinta lengvata.
Mokėjimo pranešimai už 2017 m. antrąjį pusmetį bus atsiųsti trečiąjį ketvirtį pagal registruoto turto adresą. Pranešimuose konteinerių ištuštinimo dažnis, atsižvelgus į nekilnojamojo turto deklaruotų gyventojų skaičių, konteinerio tūrį bei metinę atliekų susikaupimo normą, bus paskaičiuotas individualiai. Tačiau metų pabaigoje, vežėjui pateikus mokėtojų konteinerių išvežimo dažnius, siunčiant mokėtojams mokėjimo pranešimus ateinančiais 2018 m., kintamoji dalis bus perskaičiuota pagal faktinį konteinerio pakėlimo skaičių.
Išsamesnė informacija teikiama Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro (TRATC) padalinyje Šilalėje, Jono Basanavičiaus g. 4-17, tel. (8-449) 5-10-07, el. p.: silale@uabtratc.lt. arba internetiniame tinklalapyje www.uabtratc.lt.
Atliekų išvežimo, konteinerių išdavimo bei žymėjimo klausimais informacija teikiama tel. (8-449) 7-43-07, el. p.: ecoservice@ecoservice.lt.
Tauragės regiono atliekų tvarkymo centro inform.