Šilalėje – Nikolajaus Rericho darbų reprodukcijos

Šilališkiams suteikiama išskirtinė galimybė iš arti pamatyti ir įvertinti tai, kuo žavisi visas pasaulis – Vlado Statkevičiaus muziejuje šiuo metu eksponuojama garsaus tapytojo N. Rericho reprodukcijų paroda.

„Tai – Lietuvos Rericho draugijos ir Taikos vėliavos fondo parengta N. Re­richo tapybos reprodukcijų paroda „Gro­žio keliais“. Paroda nuolat keliauja po visą šalį, o Šilalėje svečiuosis visą birželį, iki liepos 1 d.“, – sako muziejininkė Edita Merkelienė.

Vokiečių kilmės rusų tapytojo N. Re­richo (1874–1947) vardas gerai žinomas visame pasaulyje. Filosofas, archeologas, keliautojas, didis mąstytojas, visuomenės veikėjas per savo gyvenimą nutapė apie 7000 kūrinių, parašė 30 literatūrinių darbų. Svar­biau­sia N. Rericho kūrybos tema yra kalnai, vieta, kur atsiskleidžia natūros dvasia, o žmogaus mintys tampa švarios ir grynos. N. Rerichui ypač rūpėjo išsaugoti kultūros vertybes vėliau gyvensiantiems. Jo inicijuotos kultūrinių vertybių apsaugos idėjos plito visuomenėje, kūrėsi N. Rericho vardu pavadintos draugijos. Lietuvoje tokia įkurta 1935 m. Kaune. 1940 m. sovietinė valdžia draugijos veiklą už­draudė ir tik 1989 m. ji buvo atkurta Vilniuje.

Draugijos nariai studijuoja gausų Rerichų šeimos filosofinį, literatūrinį, mokslinį ir meninį palikimą, vykdo švietėjišką veiklą, ugdo dvasinę kultūrą. Draugija glaudžiai bendradarbiauja su Vydūno draugija bei su kultūrinėmis draugijomis užsienyje: Anglijoje, Austrijoje, In­dijoje, JAV, Italijoje, Lat­vijoje, Rusijoje, Šveicarijoje, Uk­rai­noje ir Vokietijoje. Rerichas pasiūlė ir kultūros vertybių apsaugos simbolį – Taikos vėliavą: baltame fone tamsaus purpuro spalvos amžinybės žiedas juosia tris sferas. Tai meno, mokslo ir religijos simbolis, meilės, grožio ir išminties ženk­las. Ši vėliava puošia šiuo metu ir vieną Vlado Statkevičiaus muziejaus ekspozicijos salių, kurioje eksponuojami N. Rericho darbai. 

Tapybos reprodukcijų paroda „Gro­žio kelias“ susideda iš 25 kūrinių. Pri­statomų reprodukcijų dydis yra toks pat, kaip ir autentiškų darbų.

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ

AUTORĖS nuotr.