Pažinti Šilalę kviečia virtualūs knygų herojai

A. Noreikienė kviečia atrasti Šilalę su visiems pažįstamais kalbančiais virtualiais knygų personažais. Asmeninio archyvo nuotr. A. Noreikienė kviečia atrasti Šilalę su visiems pažįstamais kalbančiais virtualiais knygų personažais. Asmeninio archyvo nuotr.

Ar įmanoma pažinti miestą žaidžiant? Šilališkiai į šį klausimą tikriausiai at­sa­kytų – taip! Praėjusių metų pabaigoje Šilalės rajono savivaldybės viešoji biblioteka pristatė visiškai naują savo miesto pažinimo būdą – papildytos realybės orientacinį žaidimą. Apie tai, kaip gimė šio žaidimo idėja, pasakoja bibliotekos vadovė Astutė Noreikienė.

– Nuo ko viskas prasidėjo?

– Kartais mėgstu pajuokauti, kad mūsų biblioteka, jos darbuotojai labai mėgstame žaisti, nes tai – ne pirmas virtualus žaidimas, kurį esame pasiūlę miestui. Prieš kurį laiką šilališkiai buvo labai įsitraukę į žaidimą „Skrydis per Šilalę“. Virš Šilalės krašto tuomet skraidė lėktuvėlis, jis tam tikrose vietose išbarstydavo užduotis, kurias žaidėjai turėdavo atlikti. Pirmasis mūsų sugalvotas orientacinis žaidimas neatsitiktinai susijęs su lėktuvais, juk iš mūsų krašto yra kilę garsių lakūnų – Stasys Girėnas, Jurgis Kairys. 

Šįkart sumanėme netradicinę ekskursiją po miestą, kuri suteiktų unikalią galimybę iš naujo atrasti arba tiesiog susipažinti su 10 žymiausių Šilalės vietų bei aktyviai praleisti laiką su draugais ar šeima. Taip gimė idėja, vėliau projektas, kurį finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Šilalės rajono savivaldybė.

– Kaip žaisti šį žaidimą?

– Žaidimo mobiliąją programėlę į išmaniuosius įrenginius (mobi­liuosius telefonus, planšetes) galima parsisiųsti iš „Google Play“ parduotuvės. Programėlė yra ne­­mokama, tad ja naudotis gali visi norintys. Žaidėjai kviečiami aplankyti istorinės, meninės, kultūrinės vertės objektus ir traukos vietas mieste, tokias kaip skulp­tūra „Laisvės šauklys“, miesto sta­dionas, Simono Gaudėšiaus, Ste­po­no Dariaus ir Stasio Girėno paminklai, Šv. Pranciškaus Asy­žie­­čio bažnyčia, miesto tvenkinys, ne­gy­venama sala, vabalų name­liai, pušynas, muzikinė skulptūra. Žai­di­mo maršrutas tęsiasi apie 5 kilometrus, šį atstumą galima įveikti maždaug per dvi tris valandas. Kiekvienoje iš mi­nėtų 10 vietų žaidėjus pasitinka visiems labai gerai žinomi virtua­lūs kal­bantys kny­gų per­so­nažai: Pe­pė Il­ga­ko­ji­nė, Ro­bin­zo­nas Kru­­zas, Bi­tė Maja, Kva­zi­mo­das, Un­di­nėlė, Šer­lo­kas Holm­sas, Kup­riu­kas muzi­kantas, Ro­­binas Hu­­das, Mikė Pū­kuo­tukas ir Ma­ža­sis Prin­cas. Kad bū­tų įdomiau, prie kiekvieno objekto jie žaidėjams skiria po už­duotį. 

– Ar galima teigti, jog šis žaidimas paskatina žmones ir skaityti?

– Tikrai taip. Bent jau toks buvo pirminis mūsų sumanymas. Specialiai rinkomės skirtingus knygų personažus, norėjo­me, kad šis žaidimas bū­tų įdomus visiems: tiek vaikams, tiek paaugliams, tiek suaugusiesiems, tiek visai šeimai, tiek didesnėms ar mažesnėms drau­gų kompanijoms. Labai gaila, jog miestiečiai, o ką jau kalbėti apie Šilalės svečius, šio žaidimo dar dorai neišbandė. Ir dėl vienos paprastos priežasties: jį pristatėme pačioje praėjusių me­tų pabaigoje, kai šalį sukaustė griežtas karantinas, o vėliau ir itin snieginga žiema. Tikimės, kad dabar, prasidėjus pavasariui bei pagerėjus orams, žaidėjų Šilalėje netrūks.

Beje, žaidimas neatsitiktinai pavadintas orientaciniu, mat juo susidomėjusiems reikia gebėjimų orientuotis žemėlapyje, tinkamai atlikti užduotis, rasti paslėptas užuominas. Tačiau kartu jis specialiai sukurtas taip, kad jį nesunkiai įveiks ir vaikai. Kadangi gyvename išmaniaisiais laikais, papildyta realybė leido į žaidimą integ­ruoti virtualius populiarių knygų herojus. Juos žaidėjai mato realiu laiku. Tai labai įtraukia ir kelia susidomėjimą – ypač paauglių, kurie, kaip skaitytojai, ko gero, mažiausiai aktyvūs. 

– Ar šilališkiai dažnai užsuka į pačią biblioteką?

– Tikrai stengiamės pulsuoti gyvenimu. Norime ne tik paskolinti žmogui paskaityti knygą, bet ir sudominti jį kultūra, užkabinti, įtraukti į ją. Tad nuolat dalyvaujame įvairiuose projektuose, organizuojame renginius, susitikimus, diskusijas, žaidimus. Aišku, tuo pat metu stengiamės įsiklausyti ir į savo lankytoją, suprasti, kas jam patinka. Pavyzdžiui, kaip ir dauguma kitų šalies bibliotekų, jau kurį laiką turime elektroninių skaityklių, bet žmonės mieliau renkasi ir skaito popierines knygas. Tikimės, jog po dalyvavimo mūsų interaktyviajame papildytos realybės orientaciniame žaidime skaitytojų (ypač jaunųjų) gretos dar pagausės.

Projektą „Aktuali kultūra“ įgyvendina Lietuvos Respublikos kultūros ministerija. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo finansuojamo veiksmų programos 12 prioriteto „Techninė parama, skirta informuoti apie veiksmų programą ir jai vertinti“ bei Lie­tuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Daugiau informacijos: www.esinvesticijos.lt ir www.lrkm.lt. 

Atnaujinta Antradienis, 23 kovo 2021 15:21
Daugiau šioje kategorijoje: « Tėvų duona Belaukiant Prisikėlimo »