Logo
Spausdinti šį puslapį

Į sceną veržiasi nekantraujantis „Faustas“

Virtualiai rudenį prisistatęs Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokio spektaklis „Faustas“ pirmojo gyvo susitikimo su publika nekantriai laukia gegužės 21, 22, 23 d. Jaudinančiam susitikimui ruošiasi ne tik „Auksiniams scenos kryžiams“ nominuoti šokėjai, kūrėjai, bet ir visa veržli baleto trupė.

Nominuoti „Auksiniams scenos kryžiams“
Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras pasaulinę šokio spektaklio „Faustas“ premjerą pristatė kone metų sandūroje (2020 m. gruodžio 25-ąją) LRT Plius kanale. Tai choreografo Roberto Bondaros, muzikos vadovo ir dirigento Modesto Barkausko, scenografės Martynos Kander ir Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kolektyvo kūrybinis darbas.   

Karantino įkarštyje išskirtiniu būdu pasaulį išvydęs šokio spektaklis „Faustas“ buvo nufilmuotas bei ilgai laukė tinkamo momento prisistatyti publikai. Tačiau tai nesutrukdė spektakliui būti pastebėtam ir nominuotam.

„Fausto kūrėjai ir atlikėjai pretendavo į aukščiausius šalies meno apdovanojimus – „Auksinius scenos kryžius“: metų choreografijos nominacijoje – R. Bondara; metų šokėjos nominacijoje – Oleksandra Borodina už Margaritos vaidmenį; metų šokėjo nominacijoje – Romanas Semenenko už jaunojo Fausto vaidmenį. 

Laukia publikos reakcijos   

Legendinį alchemiką ir mokslininką Faustą jaunystėje įkūnijo baleto artistas R. Semenenko. Pasak jo, jaunasis Faustas – žmogus, ieškantis gyvenimo prasmės.

„Man kartu su savo herojumi teko išgyventi ir pajausti visus jaunystės džiaugsmus bei nusivylimus. Ar man pavyko tai, kas atrodė neįmanoma? Manau, kad taip. Publika dėl karantino apribojimų spektaklio premjerą išvys pirmą kartą ir aš vis dar truputį jaudinuosi. Tikiuosi, kad tą užsimezgusį ryšį tarp manęs ir Fausto žiūrovai pajaus. Tikiu, kad man pavyko perteikti tai, ką į Faustą sudėjo R. Bondara ir J. W. Goethe“, – sako R. Semenenko. 

Tiesiog buvau Margarita... 

Pirmo susitikimo su publika nekantriai laukia ir Margaritos partijos atlikėja O. Borodina, kuriai tai yra pirmas pagrindinis vaidmuo jos karjeroje.

„Tai didelė atsakomybė, tad esu labai dėkinga Muzikiniam teatrui už pasitikėjimą. Atlikdama šią partiją kone pati scenoje mirštu: tai buvo sudėtinga, bet to verta patirtis. Atmosfera scenoje buvo tokia stipri ir emocionali, kad kartais pamiršdavau, jog tai tik spektaklis. Tuo metu buvau tiesiog Margarita“, – tikina O. Borodina.

Pajausti publiką 

Anot šokio spektaklio choreografo R. Bondaros, pandemiją sunkiai išgyveno viso pasaulio menininkai, tačiau stengėsi kuo greičiau reaguoti ir prisitaikyti.

„Baleto šokėjams labai svarbu jausti publiką, girdėti orkestrą. Sunku pristatyti premjerą, kai nejaučiame iš publikos sklindančios energijos. Net nebūtina girdėti plojimų: viską išduoda tvyranti emocija. Virtuali premjera įvyko dirbant atskirai, naudojant muzikos garso įrašą. Viskas įmanoma, kai turi didžiulį užsidegimą ir norą kurti. Pirmas gyvas susitikimas su publika įvyks gegužės 21, 22, 23 d. – mums bus išskirtinis įvykis“, – sako R. Bondara.

Faustą kurs ir muzika 

Senuoju Faustu šokio spektaklyje taps Arshak Gyozalyan, Elena – Alvina Krout, mokslininką prarasti sielą sugundžiusiu Mefistofeliu – Danylo Butenko, Vagneriu – Ričardas Jankevičius, Margaritos broliu – Ilya Temchenko ir Mykhailo Mordasov, Margaritos motina – Kristina Gudelytė, Elenos sūnumi – Povilas Kažukauskas, Kunigu – Šarūnas Juškevičius, Barmene – Živilė Subačiūtė. 

Gros Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras (dirigentas M. Barkauskas), išgirsite chorą ir solistus: Ritą Petrauskaitę, Gabrielę Kuzmickaitę, Aurimą Raulinavičių ir Valdą Kazlauską. Jie atliks skirtingų kraštų bei epochų kompozitorių (Wolfgango Amadeus Mozarto, Fryderyko Chopino ir Arvo Pärto) sukurtą muziką.

Veržiasi į sceną 

„Faustas“ – dažnai pasaulio scenose statomas bei įvairiai interpretuojamas kūrinys. Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre choreografas R. Bondaros žiūrovams padės naujai ir netikėtai „perskaityti“ J. W. Goethes istoriją. Klaipėdietiškoje „Fausto“ daugiau dėmesio teikiama dalykams, kurie svarbūs dabar gyvenantiems žmonėms, paliekama daug vietos pamąstymams ir galimybei tai išgyventi panaudojant savą patirtį. Istorija tarsi išnyra iš gyvenimą apmąstančio Fausto minčių, atsiskleidžia permatomų sienų apsuptoje scenoje bei nuskamba garsių kompozitorių muzikos fone. „Fausto siužetinė kelionė vyksta ne realybėje, o jo galvoje, mintyse. Čia jis naujai atranda savo gyvenimo prasmę“, – pasakoja R. Bondara. 

Spektaklį kūrė tarptautinė statytojų komanda: choreografas R. Bondara, muzikos vadovas ir dirigentas M. Barkauskas, scenografė M. Kander, vaizdo projekcijų dailininkė J. Chalcińska, šviesų dailininkė K. Gębska. Tarptautinė ir Klaipėdos muzikinio teatro baleto trupė, kurioje joje šoka iš Bulgarijos, Lenkijos, Italijos, Vokietijos teatrų atvykę šokėjai, Ukrainos Kijevo baleto mokyklos ir Serge’o Lifario choreografijos koledžo bei Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos Baleto skyriaus absolventai. Bet turbūt ypatingiausias trupės bruožas – jaunystė ir kūrybinis alkis. Didelė dalis artistų, o taip pat ir pagrindinių partijų šokėjai – jauni, tik karjerą scenoje pradėję menininkai. Tad „Faustas“ savo turiniu ir forma jiems tikrai svarbus profesinis išbandymas.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro inform. 

Martyno ALEKSOS nuotr.

Atnaujinta Ketvirtadienis, 06 gegužės 2021 09:27
2016 © „Šilalės artojas“ – Šilalės rajono laikraštis. Visos teisės saugomos