Logo
Spausdinti šį puslapį

Ateitį sukurs atviri naujovėms, kūrybiški ir optimistiški jaunuoliai

„Kaip obeliai subrandinti vaisius laiko reikia, taip pedagogui užaugti profesine prasme taip pat reikia laiko ir gana neilgai, nuo 3 iki 5 metų užtrunkančio proceso“, – teigia Klaipėdos lopšelio-darželio „Čiauskutė“ direktorė Jolita Skirpstaitienė.

Jos teigimu, jauni žmonės, kurie apsisprendžia eiti pedagogo keliu, ikimokyklinio ar pradinio ugdymo pedagogiką renkasi motyvuotai.

Vedini meilės

„Potencialo jauni žmonės nestokoja, – neabejoja J. Skirpstaitienė. – Tenka su daugeliu bendrauti ir kalbėtis apie profesijos pasirinkimą. Tačiau ne vieną gąsdina jų pačių bendraamžių tėvelių aukšti reikalavimai bei pretenzingumas įstaigai. Grupėse didelis vaikų skaičius, auklėtinių laisvė – be ribų. Ir tokiam iššūkiui – būti pedagogu ir dirbti ikimokyklinio ar pradinio ugdymo srityje – surasti motyvuotų žmonių tampa vis sunkiau“.

Ikimokyklinio/pradinio ugdymo studijas, pasak J. Skirpstaitienės, turi rinktis tik ypatingai motyvuoti jauni žmonės, suvokiantys pedagogo profesijos misiją.

„Juk taip daug nuo pedagogo priklauso, koks bus ateities žmogus, kokios bus suformuotos vertybės, – sako „Čiauskutės“ direktorė. – Tik laisvas, motyvuotas ir kūrybiškas pedagogas išugdys laisvą, gebantį priimti teisingus sprendimus žmogų, kuris gali prisiimti ir atsakomybę už savo elgesį bei veiksmus.

Anot J. Skirpstaitienės, privalome suprasti, jog vaikai yra kaip lakmuso popierėliai, kurie ima iš aplinkos viską: pradedant nuo šeimos, institucinio ugdymo, bendruomenės požiūrio ir, galiausiai, nuo valstybės politikos bei formuojamų vertybių.

„Labai svarbus yra pedagogo pavyzdys, kuris padeda atsirinkti, kas reikšminga, – sako J. Skirpstaitienė. – Mano nuomone, vadovaudamiesi pamatinėmis vertybėmis, galime ugdyti mūsų mažuosius vedini besąlyginės meilės, kuri yra viena iš svarbiausių pedagogo darbe“.

Profesija iš pašaukimo

Jau kurį laiką lopšelis-darželis „Čiauskutė“ bendradarbiauja su Klaipėdos valstybine kolegija (KVK), kurios studentai mielai priimami atlikti praktiką.

„Studijos KVK suteikia galimybę ne tik pažinti pedagogo profesiją „iš vidaus“, bet ir skatina ją rinktis, sudarant sąlygas dalyvauti mainų projektuose bei pažinti kitų valstybių švietimo sistemas, suvokti ir suprasti pedagogo veiklos ypatumus kitose šalyse bei pasisemti gerosios patirties“, – sako lopšelio-darželio direktorė.

Pasak jos, kolegijos studentai yra žingeidūs, besidomintys pasirinkta profesija, nuosekliai derinantys dalyko teorines žinias praktikoje.

„Jie geba analizuoti ir numatyti savo karjeros galimybes, siekia būti ne pedagogu-amatininku, bet pedagogu iš pašaukimo. Tai matyti praktikos metu. Kolegijos dėstytojai bendradarbiauja su institucijomis, kurios studentai atlieka praktiką“, – tvirtina J. Skirpstaitienė.

Svarbu – atvirumas naujovėms

Ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijos KVK yra ypatingos praktikos gausa – per trejus metus studentai pedagoginę praktiką atlieka penkis kartus. Pirmajame semestre susipažįstama su ikimokyklinio ugdymo įstaigose organizuojamu ugdymo procesu, vėliau studentai vyksta į bandomąją ugdomosios veiklos, ikimokyklinę bei priešmokyklinę pedagogines praktikas, o galiausiai būna išleidžiami į baigiamąją praktiką, kurios metu dažniausiai sulaukia darbo vietų pasiūlymų.

Baigę studijas absolventai – ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai – galės dirbti  visose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas teikiančiose švietimo įstaigose.

Pasak KVK Administravimo ir edukologijos katedros vedėjos Audronės Čistienės, ikimokyklinės ir priešmokyklinės pedagogikos studijas turėtų rinktis labai vaikus mylintys bei jaučiantys pašaukimą būti mokytojais vaikinai ir merginos.

„Labai svarbu, kad žmogus būtų atviras naujovėms, kūrybiškas, labai kantrus ir optimistas“, – sako A. Čistienė.

Pati svarbiausia visuomenės dalis

Ji džiaugėsi, kad šiais metais KVK siūlo ir naują pradinio ugdymo pedagogikos studijų programą.

„Pradinio ugdymo pedagogų – energingų, ambicingų, inovatyvių ir be galo mylinčių vaikus – labai laukia visos Lietuvos mokyklos. Pradinių klasių mokytojas, įgijęs visas mokomųjų dalykų, pedagogikos bei psichologijos žinias ir gebėjimus, turės mokėti išmintingai ir talentingai įvesti vaikus į žinių pasaulį, sugebėti kiekvieno vaiko širdyje uždegti troškimo mokytis švyturį“, – akcentuoja A. Čistienė.

Studijų programas realizuojančių dėstytojų  ir visų mūsų socialinių partnerių, kurių KVK turi daugiau nei 60 visame vidurio ir vakarų Lietuvos regione, tikslas yra parengti būsimą pedagogą, kuris savo pašaukimą bei kūrybines galias realizuos, dirbdamas su pačia svarbiausia visuomenės dalimi – vaikais.

„Savo pedagogine patirtimi studentai, dėstytojai bei socialiniai partneriai dalinasi labai sėkmingai veikiančiame Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų klube, kurio gretas kiekvienais metais papildo nauji nariai“, – teigia A. Čistienė.

Taip pat ji primena, jog pagal šių metų birželio mėnesio duomenis, 100 proc. Administravimo ir edukologijos katedros absolventų dirba pagal savo profesiją.

Erika BREITERYTĖ

Klaipėdos valstybinės kolegijos Viešųjų ryšių skyriaus specialistė

2016 © „Šilalės artojas“ – Šilalės rajono laikraštis. Visos teisės saugomos