LTSA: ačiū, kad esate sąžiningi

Sąžiningas transporto verslas yra įmanomas ir būtinas. Šią savaitę už veiklos skaidrumą ir atsakingą požiūrį Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) darbuotojai dėkoja transporto sektoriaus atstovams. Paslaugas teikiantys LTSA darbuotojai atvykusius klientus pasitinka apsivilkę baltus marškinėlius su užrašu „Ačiū, kad esate sąžiningi“, o keliuose tikrinamų vilkikų vairuotojai šiuos žodžius gali išvysti ir ant ryškiaspalvių LTSA pareigūnų liemenių.

„Pagrindinė šios akcijos žinutė – padėka mūsų klientams už skaidrų bei sąžiningą transporto verslą. Juk labai dažnai elgesio pokyčiai įvyksta pasakant gerą žodį, kuris dar labiau motyvuoja bei stiprina abipusį pasitikėjimą. Nuoširdžiai tikimės, kad ir ši padėka paskatins transporto sektoriaus atstovus susimąstyti, ką jiems reiškia sąžiningas verslas, ir ateityje rinktis tik skaidrius sprendimus“, –  akcijos tikslą pristato LTSA direktorius Genius Lukošius. 

Transporto verslas yra vienas iš šalies ekonomikos variklių, o jeigu jis neskaidrus ir grįstas nesąžiningais veiksmais, – išsikreipia visa sistema. Padarinius labai greitai pajunta darbuotojai, įmonės sulaukia daugiau patikrinimų, jų reputacija abejoja vežimo paslaugų užsakytojai ir t.t. 

Todėl transporto įmonėms, oro bendrovėms ir laivų kompanijoms veikiant skaidriai galima užtikrinti sąžiningą konkurenciją bei vienodas sąlygas. Siekiant šių tikslų, svarbiausia bendras supratimas, įsitraukimas ir bendradarbiavimas ir, be abejo, pasitikėjimas. Pasak LTSA direktoriaus Geniaus Lukošiaus, jeigu įmonės ir transporto versle norintys dirbti žmonės elgsis sąžiningai ir žiūrės į šią veiklą pagal aukščiausius etikos standartus, visada turės pasitikėjimą.

Šiemet pirmą kartą matuotas sąžiningos transporto sistemos rodiklis parodė, kad LTSA savo veikla padeda užtikrinti konkurencingą, sąžiningą ir lygiomis teisėmis veikiančią transporto sistemą Lietuvoje, o institucinis sąžiningumas vertinamas itin palankiai – 8,8 balo iš 10 galimų.

„Norėdami, jog transporto sektorius veiktų skaidriai, pirmiausia turėjome keisti mūsų darbuotojų mąstymą bei elgesį. Ir iš tiesų per pastaruosius dvejus metus LTSA įgyvendintos skaidrumo priemonės lėmė milžinišką pokytį – klientų pasitenkinimo tyrimo rezultatai rodo, kad itin aukštai – 9,1 balo – vertinamas įstaigos veiklos skaidrumas. Darbuotojų veiksmai ir sprendimai grindžiami sąžiningumu ir jokių bandymų „susitarti“, – sako direktorius G. Lukošius.

Nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi, teigiami pokyčiai juntami ir transporto sektoriaus veikloje. Kiekvienais metais mažėja bandančių „susitarti“ ar kitais būdais išvengti atsakomybės už neteisėtus veiksmus transporto versle. Nuo šių metų pradžios iki rugsėjo vidurio užfiksuota 15 atvejų, kai bandyta paveikti LTSA darbuotojus, siekiant palankesnio jų sprendimo arba norint išvengti  atsakomybės, 5 kartus LTSA klientai bandė „atsidėkoti“ LTSA darbuotojams, siūlydami bet kokios formos atlygį.

Bandymų paveikti skaičius, palyginti su suteikiamų paslaugų bei atliekamų patikrinimų skaičiumi, santykinai yra nedidelis, tačiau  LTSA išsikeltas tikslas – nė vieno atvejo.  LTSA kelių, oro, vandens ir geležinkelių transporto sektoriaus atstovams per septynis šių metų mėnesius suteikė 143 tūkst. 830 paslaugų  bei atliko 5560 patikrinimų.

Eglė KUČINSKAITĖ

LTSA Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėja

Atnaujinta Antradienis, 15 rugsėjo 2020 16:39