„Šilalės artojas“ Jums siūlo prenumeruoti laikraštį pdf. formatu tiesiai į Jūsų el. paštą. 1 mėn. kaina – 4 Eur.
Susisiekite su redakcija el. paštu: redakcija@silalesartojas.lt
arba tel. (8-449) 74195, (8-699) 67384

Kaip įveikti nemigą?

Nemiga, kartais dar vadinama insomnia, yra rimta problema, kuri kamuoja milijonus žmonių visame pasaulyje. Jeigu užmigti nepavykstą ir vieną naktį, tai labai erzina ir gali sugadinti visą ateinančią dieną. Ką jau kalbėti, kai užmigti pasidaro sunku nuolatos. Tačiau reikia paminėti, kad nemigą žmonės renkasi spręsti ne pačiu geriausiu būdu ir ieško migdomųjų vaistų arba renkasi prastus būdus atsipalaiduoti. Remiantis mokslo ištirta informacija bei su nemiga susidorojusių žmonių patirtimi, galime sakyti, kad yra ir kitokių būdų, kaip kovoti su nemiga ir galbūt net ją įveikti. Štai keli.

Sureguliuokite temperatūrą miegamajame

Miego tyrimų rezultatai parodė, kad geriausiai žmogus miega ganėtinai vėsioje patalpoje. Optimaliausia temperatūra miegui yra 17-18 laipsnių Celsijaus. Tačiau tokią temperatūrą pasiekti yra sudėtinga, mat, šiltuoju metų laiku oras kambaryje tikrai neišvengiamai bus karštesnis, o šaltuoju metų laiku šildomos patalpos per daug įšyla. Bet kokiu atveju tam tikrą temperatūros reguliavimą reikia daryti, nes temperatūra, didesnė nei 22-23 laipsniai jau yra per karšta tam, kad žmogui būtų fiziškai patogu užmigti. Tada miego kokybė, mūsų platumų gyventojams, krenta kardinaliai.

Temperatūros reguliavimui galima įsigyti oro kondicionierių.

Pakeiskite čiužinį, pagalves ir patalynę

Turbūt didžiausią kaltės dalį dėl nemigos verčiame ant nepatogios lovos, pagalvių ir nemalonios patalynės. Juos pakeisti geresniais nėra sudėtinga, tačiau reikia laiko ir pastangų prieš pasirenkant kokybiškesnes ar malonesnes alternatyvas.

Čiužinio keitimas atsilieps ne tik miego kokybei, bet ir kūnui. Miegodami ant minkštesnio arba kietesnio čiužinio atsisveikinsite su varginančiais kūno skausmais ir lengviau atsipalaiduosite. Be to, naujas čiužinys galbūt leis atsikratyti alergijų, tarnaus ilgiau. Čiužinį malonu išbandyti patiems, todėl pasirinkę sau geriausią tipą jį galite pigiau įsigyti internetu iš Varle internetinės parduotuvės.

Pagalvės gali būti aukštos, žemos ir minkštos arba kietos. Čia įtaką pasirinkimui taip pat daro subjektyvūs kriterijai ir/ar medikų rekomendacijos.

Renkantis patalynę vertėtų visada dairytis į hipoalergines medžiagas, tokias kaip šilką. Švelnumas taip pat svarbu, bet, jeigu medžiaga nerenka dulkių, su ja miegoti bus daug kartų geriau.

Atsiribokite nuo dirgiklių likus pusvalandžiui iki atsigulimo į lovą

Vienas dalykas, kuris trukdo atsipalaiduoti ir užmigti, tačiau dauguma tai vis tiek daro – naudojimasis išmaniaisiais įrenginiais prieš pat miegą. Pasirodo, jog nauja informacija, ypač kažkas, kas mus erzina, domina arba nors kiek emociškai paveikia, sudirgina smegenyse esančius neuronus ir organizmui prireikia laiko, kad viskas persigrupuotų ir žmogus vėl užsinorėtų miego. Kiek laiko reikia? Priklausomai nuo to, kokia svarbi buvo ta informacija – nuo 15 minučių iki visos valandos. Remiantis šiais duomenimis norime jums patarti prieš miegą bent pusvalandį nevartoti jokios išorinės informacijos ir nebent paskaityti ramią knygą. Taip turėtumėte greičiau atsipalaiduoti ir užmigti.

Turėkite režimą

Gal kiek netikėta, tačiau miego kokybei padeda režimas. Per kurį laiką kūnas pripranta prie jam keliamų reikalavimų, tačiau reikia tam tikrą sykį kartų per save perlipti ir padaryti ne taip, kaip norite, bet kaip geriau. Nebent, jeigu tenka dirbti naktimis, vertėtų miegoti eiti iki laikrodžiui parodant 01:00 ryto. Na, o keltis reikėtų bent po 7 valandų miego. Taip pat geriausia stengtis keltis panašiu metu kiekvieną rytą.

Užmigti padės... seksas

Tai, be abejo, yra kiekvieno asmeninis reikalas, tačiau daugybė mokslinių faktų verčia sutikti su tuo, kad seksas leidžia pagerinti miego kokybę. Ypač, kada kalba eina apie vyrus. Po lytinio akto kulminacijos, vyro kūne išsiskiria hormonai, atsakingi už poilsį ir miegą. Širdies ritmas ima ir sulėtėja, raumenys staiga atsipalaiduoja. Pastebėta, kad po lytinio akto vyrai gali užmigti greičiau nei per 1 minutę. Moterims tokio kardinalaus fiziologinio pokyčio neįvyksta, tačiau niekas nenuneigs, kad po to pavyks geriau atsipalaiduoti ir nusiraminti, kai esate šalia mylimo žmogaus. Visgi nepamirškite, kad tai daryti reikia saugiai ir su apsauga. Įsigyti galima paspaudus čia.

Išvėdinkite patalpą prieš miegą

Net neverta plėstis apie tai, kad triukšmas bei pašaliniai garsai trukdo miegui. Tačiau viena juslė, kurios įtaką miegui linkstame nuvertinti, yra uoslė. Užuosdami skanų maistą ar erzinantį kvapą stimuliuosime smegenis. Viliojantis arba atgrasus kvapas dirgins neuronus, kas skatins smegenų aktyvumą ir išblaškys miegą. Galbūt patys to nepastebite, bet miegate patalpoje, kur tvankus oras? Pasistenkite ~30 minučių prieš miegą skirti miegamojo patalpos vėdinimui, kad atsigultumėte į lovą ne tik vėsiame, bet ir gaiviame ore.

(Užs. Nr. 340)

Atnaujinta Pirmadienis, 23 lapkričio 2020 10:12