Į sėkmę – kartu

Dvejus metus Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija dalyvavo projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” Jo tikslas – gerinti ugdymo procesą, įtraukiant mokinių tėvus. 

Projekto pradžioje vyko mokytojų diskusija „Mo­kyk­los bendruomenės tarpusavio san­tykių realybė ir siekiamybė“, kurios metu peda­gogai išsakė savo nuomonę šia te­ma bei sukūrė gimnazijos ir tėvų bendravi­mo pokyčių pla­ną. Ieškant bū­dų, kaip tėvus aktyviau įtraukti į gimnazijos bend­ruomenę, suorganizuotas susitikimas su tėvų aktyvu. Jo metu pasiūlytos programos, kurios paskatintų tėvus aktyviau dalyvauti gimnazijos veiklose, galinčiose pakeisti bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą, po­žiūrį į mokyk­lą.

Tėvų iniciatyva surengtas gim­nazijos bendruomenės tur­nyras „Klasių mūšis“: trys  turai vyko pernai ir trys – jau šiemet. Jame dalyvavo devy­nios I–II klasių komandos. Kiekvieną sudarė po tris tėvelius, tris mokinius ir po klasės auk­lėtoją. Dalyviai atsakinėjo į įvairius klausimus, o nugalėtojų laukė prizas – edukacinė kelionė į pasirinktą Lietuvos miestą.  

Pedagogams buvo surengti seminarai apie mokymąsi bendradarbiaujant, aktyviųjų mokymo metodų taikymą pamokose. Kiekvienas  mokytojas vedė atviras, integruotas pamokas įvairiose erdvėse.

Gimnazijoje vyko netradicinis susitikimas su pirmokų gimnazistų tėvais tema „Su­sipažįstu. Domiuosi. Da­ly­­vauju“. Jo metu suorganizuotos kūrybinės dirbtuvės „Matematikos pasaulyje”, „Ma­no mokykla“, „Sėkmės prie­žastis – pasitikėjimas“, „Eks­perimentų pasaulyje“. 

Į popietę „Sužinok ir veik“ buvo sukviesti antrokai gim­nazistai bei jų tėvai. Auk­lėtojai kartu su mokinių tėvais aplankė keturias veiklų „stoteles“: „Matematika kitoje erdvėje“, „Kūrybinės dirbtuvės“, „Mokomės mokytis“, „XXI amžiuje reikalingos kom­petencijos“.  

Projekto iniciatoriai mo­kyk­los bendruomenę pakvietė į diskusiją „Kaip mums sekasi“, kurioje dalyvavo mokytojai, mokiniai bei jų tėvai. Dviejose grupėse buvo gvildenamos temos 

„Savijauta ir saugumas mo­kykloje“, „Įsi­trau­kimas ir įsipareigo­jimas“, „Sa­vi­val­da“, „Ugdymosi aplinkos“. Ki­to­se dviejose grupėse buvo diskutuojama, kokia yra ge­ra pamoka: pa­mokos forma, veik­la joje, na­mų darbai, vertinimas ir įsi­ver­tinimas. Tar­­tasi, ką tu­rė­tų daryti mokykla, mokyto­jai bei tėvai, kad

gimnazija būtų patrauklesnė mokiniams, stiprėtų jų mokymosi mo­ty­vacija, įsitraukimas į ug­dymo procesą.

Finalinis projekto renginys „Pokyčių istorijos mokyk­lo­se: ką gali bendruomenė“ vyko  Vilniuje. Išgirdome keturiolikos švietimo įstaigų 

pokyčių apžvalgas. Mūsų gim­nazijos istoriją „Pagauk sėk­mę“ pristatė gimnazis­tai Ga­bija Jakaitė ir Arnas Šad­ba­ras. Šios istorijos – tai trumpas žvilgsnis į tai, kas dvejus metus vyko projekte dalyvaujančiose mokyklose, ko­kios naujos tradicijos, erd­vės, ryšiai, kultūra jose kūrėsi. Tai istorijos apie augančią bend­­rystę, tikėjimą savo jėgomis ir sėkme.

Įgyvendinant šį pokyčių pro­jektą, mūsų gimnazijoje at­sirado naujų bendradarbiavimo su mokinių tėvais formų, keitėsi bendravimo kultūra, požiūris į mokyklą, didesnė dalis mokinių patyrė sėk­mę. Gimnazijos bendruomenės nariai džiaugiasi įvykusiais pokyčiais – atsinaujinusi ir modernėjanti mokyk­la sukuria saugumo bei pasitikėjimo jausmą. 

Rasutė MAŽRIMIENĖ

Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ narė 

AUTORĖS nuotr.