Į sėkmę – kartu
Dvejus metus Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazija dalyvavo projekte „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!” Jo tikslas – gerinti ugdymo procesą, įtraukiant mokinių tėvus.
Projekto pradžioje vyko mokytojų diskusija „Mokyklos bendruomenės tarpusavio santykių realybė ir siekiamybė“, kurios metu pedagogai išsakė savo nuomonę šia tema bei sukūrė gimnazijos ir tėvų bendravimo pokyčių planą. Ieškant būdų, kaip tėvus aktyviau įtraukti į gimnazijos bendruomenę, suorganizuotas susitikimas su tėvų aktyvu. Jo metu pasiūlytos programos, kurios paskatintų tėvus aktyviau dalyvauti gimnazijos veiklose, galinčiose pakeisti bendravimo ir bendradarbiavimo kultūrą, požiūrį į mokyklą.
Tėvų iniciatyva surengtas gimnazijos bendruomenės turnyras „Klasių mūšis“: trys turai vyko pernai ir trys – jau šiemet. Jame dalyvavo devynios I–II klasių komandos. Kiekvieną sudarė po tris tėvelius, tris mokinius ir po klasės auklėtoją. Dalyviai atsakinėjo į įvairius klausimus, o nugalėtojų laukė prizas – edukacinė kelionė į pasirinktą Lietuvos miestą.
Pedagogams buvo surengti seminarai apie mokymąsi bendradarbiaujant, aktyviųjų mokymo metodų taikymą pamokose. Kiekvienas mokytojas vedė atviras, integruotas pamokas įvairiose erdvėse.
Gimnazijoje vyko netradicinis susitikimas su pirmokų gimnazistų tėvais tema „Susipažįstu. Domiuosi. Dalyvauju“. Jo metu suorganizuotos kūrybinės dirbtuvės „Matematikos pasaulyje”, „Mano mokykla“, „Sėkmės priežastis – pasitikėjimas“, „Eksperimentų pasaulyje“.
Į popietę „Sužinok ir veik“ buvo sukviesti antrokai gimnazistai bei jų tėvai. Auklėtojai kartu su mokinių tėvais aplankė keturias veiklų „stoteles“: „Matematika kitoje erdvėje“, „Kūrybinės dirbtuvės“, „Mokomės mokytis“, „XXI amžiuje reikalingos kompetencijos“.
Projekto iniciatoriai mokyklos bendruomenę pakvietė į diskusiją „Kaip mums sekasi“, kurioje dalyvavo mokytojai, mokiniai bei jų tėvai. Dviejose grupėse buvo gvildenamos temos
„Savijauta ir saugumas mokykloje“, „Įsitraukimas ir įsipareigojimas“, „Savivalda“, „Ugdymosi aplinkos“. Kitose dviejose grupėse buvo diskutuojama, kokia yra gera pamoka: pamokos forma, veikla joje, namų darbai, vertinimas ir įsivertinimas. Tartasi, ką turėtų daryti mokykla, mokytojai bei tėvai, kad
gimnazija būtų patrauklesnė mokiniams, stiprėtų jų mokymosi motyvacija, įsitraukimas į ugdymo procesą.
Finalinis projekto renginys „Pokyčių istorijos mokyklose: ką gali bendruomenė“ vyko Vilniuje. Išgirdome keturiolikos švietimo įstaigų
pokyčių apžvalgas. Mūsų gimnazijos istoriją „Pagauk sėkmę“ pristatė gimnazistai Gabija Jakaitė ir Arnas Šadbaras. Šios istorijos – tai trumpas žvilgsnis į tai, kas dvejus metus vyko projekte dalyvaujančiose mokyklose, kokios naujos tradicijos, erdvės, ryšiai, kultūra jose kūrėsi. Tai istorijos apie augančią bendrystę, tikėjimą savo jėgomis ir sėkme.
Įgyvendinant šį pokyčių projektą, mūsų gimnazijoje atsirado naujų bendradarbiavimo su mokinių tėvais formų, keitėsi bendravimo kultūra, požiūris į mokyklą, didesnė dalis mokinių patyrė sėkmę. Gimnazijos bendruomenės nariai džiaugiasi įvykusiais pokyčiais – atsinaujinusi ir modernėjanti mokykla sukuria saugumo bei pasitikėjimo jausmą.
Rasutė MAŽRIMIENĖ
Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ narė
AUTORĖS nuotr.