Gyvenimas lenktynių adrenalinu
Tauragiškis sportininkas Rokas Baciuška šiuo metu lenktyniauja SxS klasėje su apie 900 kilogramų sveriančiu bagiu. Neseniai jis grįžo iš Ispanijos, kur pirmą kartą dalyvavo T1+ klasės lenktynėse. Pasak Roko, tai buvo pats sunkiausias Europos lenktynių etapas.
Apie sportininko karjeros pradžią ir tai, kas lemia sėkmę varžybose, R. Baciuška pasakojo šilališkių kuriamoje tinklalaidėje „Pokalbiai su (ne)jaunimu“, o jam klausimus uždavinėjo Gabija Jakaitė.
„Mano tikslas yra 2025-aisiais, jei surinksiu pinigų, važiuoti T1+ trasa, tokia kaip lenktynininkai Vaidotas Žala ir Benediktas Vanagas, nes norisi kovoti tarp aukščiausio elito“, – prisipažino Rokas.
Kalbėdamas apie Dakaro ralį, lenktynininkas teigė, kad pirmenybę teikia ne rezultatui, o sėkmingam finišui.
„Nereikia įrodinėti, jog tu esi pats geriausias – Dakaro elitas turi daugiau patirties nei aš. O pasiekimai ateina su ja: pirmojo Dakaro metu užėmėme trečiąją vietą, antrais metais jau norėjosi čempionų titulo, deja, nepavyko“, – prisiminė sportininkas.
Anot Roko, kaip ir daugelis berniukų, vaikystėje lankė įvairius būrelius, žaidė stalo tenisą, futbolą, išbandė daug kitų sporto šakų, kol atrado tai, kas labiausiai traukia.
„Netoli Tauragės yra kartodromas, treneris Tauras Staniulis pasiūlė išbandyti pramoginį kartingą. Man patiko juo važiuoti, tad nusprendėme nusipirkti sportinį kartingą. Pirmus metus Lietuvos kartingų čempionate sekėsi gana sunkiai, tačiau daug dirbau ir po kurio laiko tapau Lietuvos, o vėliau – Baltijos šalių čempionu. Kai pradeda sektis, norisi tai tęsti“, – teigė R. Baciuška.
Sportininkas džiaugėsi, kad siekti svajonės jam padeda ir šeima. Nors tai kainuoja labai daug. Pavyzdžiui, jeigu važiuoji T1+ kategorijoje, reikia apie vieno milijono eurų. O Lietuvoje sudėtinga rasti rėmėjų. Ir nors jie teikia finansinę paramą lenktynininkams, vis tik didžiausia finansinė našta tenka Roko tėvams.
„Gali būti talentingas, bet jei neturi paramos, neįmanoma tapti profesionaliu lenktynininku, nes tai yra pats brangiausias sportas“, – teigė R. Baciuška.
Pasak jo, Dakaro organizatoriai net nustebo, kad iš tokios mažos šalies kaip Lietuva lenktynėse dalyvauja po 6–7 sportininkus, kai, pavyzdžiui, net iš Prancūzijos atvyksta tik 4–5.
Beje, Rokas sakė esantis dėkingas Tauragės savivaldybei, kurios vadovai patikėjo jo galimybėmis ir dalyvaujant Dakare bei pasaulio čempionate skyrė po 50 tūkst. eurų. Anot sportininko, toks bendradarbiavimas yra svarbus, nes taip pasaulyje garsinamas ne tik gimtasis miestas, bet ir Lietuva.
Tiesa, norint gero rezultato, neužtenka vien finansinės paramos. Tokio sporto entuziastams tenka ruoštis tiek psichologiškai, tiek fiziškai. Pasak sportininko, išbandymų lenktynėse nestinga – tarkime, svarbu važiuojant nenusiversti nuo pirmos kopos ir neiškristi iš žaidimo.
„Jeigu padarai klaidą, lenktynės baigtos. Yra daug sudedamųjų dalių, kurios lemia sėkmę. Turi mąstyti ne vien apie tai, kad esi greitas, bet galvoti, kaip taupyti techniką, kaip važiuoti per akmenis, kopas ir uolas“, – pasakojo R. Baciuška.
Automobilių sportas išsiskiria tuo, kad rezultatas priklauso ne nuo vieno žmogaus.
„Pavyzdžiui, šturmanas nuves į kitą pusę, gausi baudų, mechanikai neprisuks padangos – vėl bėda. Taigi bendras rezultatas yra visos komandos“, – įsitikinęs sportininkas.
O ar jis nebijo, jog vieną dieną tai gali jį pražudyti?
„Negalvoju apie žūtį, nes jeigu taip mąstyčiau, nepasiekčiau tokių rezultatų. Bet iš tiesų šis sportas neskirtas bailiams“, – juokėsi Rokas.
Jis teigė neskaičiuojantis, kiek turi medalių bei apdovanojimų. Nors, pavyzdžiui, Lietuvai jau pelnė du medalius, kurių kitos Baltijos šalys neturi. Kol kas visi prizai yra jo namuose, tačiau sportininkas prisipažino svajojantis drauge su Tauragės savivaldybe įrengti patalpas, kur žmonės galėtų išvysti visus trofėjus.
Šiuo metu Rokas su tėvais gyvena Tauragėje. Ir juokauja, kad gyvena lyg italų šeima – viename name įsikūrusios net kelios kartos: vaikai, anūkai, seneliai.
Beje, įdomi lenktynininko nuomonė apie kelių eismo taisyklių laikymąsi. Pasak Roko, visiems galioja vienodos sąlygos, todėl jis irgi stengiasi vairuoti atsakingai.
Vesta VITKUTĖ
Ievos TVARONAVIČIŪTĖS nuotr.