Muzikinio teatro dalyviai tobulino įgūdžius stovykloje
Šilalė ne be reikalo didžiuojasi muzikiniu teatru, kuriam vadovauja režisierius Antanas Kazlauskas – tai, jog jis yra vienintelis mėgėjų muzikinis teatras visoje šalyje, patvirtino ir praėjusią savaitę teatro dalyvius scenos įgūdžių mokę teatro bei muzikos profesionalai.
Pasak A. Kazlausko, per ketverius teatro gyvavimo metus pastatyti penki muzikiniai spektakliai įpareigoja ir toliau siekti aukštumų, todėl ir nutarta pasisemti patirties iš muzikinio teatro atlikėjų-profesionalų.
Projektą šiai stovyklai sukūręs Kultūros centro darbuotojas Algirdas Šaulys irgi tvirtina, jog mėgėjų kolektyvui ypač svarbi profesionalų nuomonė, jų patarimai bei įžvalgos, todėl tikimasi, kad praktiniai užsiėmimai artistams padės sustiprėti, labiau atsiskleisti.
Stovykloje mokymus vedusi koncertmeisterė, pianistė, Vytauto Didžiojo universiteto Muzikos akademijos dėstytoja Beata Vingraitė, žinanti Šilalės muzikinį teatrą nuo pat jo įsikūrimo, negaili šilališkiams pagyrų: „Dalyvavau visų pastatymų premjerose ir ketinu atvykti į jas ateityje. Bet kai sužinojau, kad šįkart Antanas ryžosi statyti J. Strausso „Šikšnosparnį“, nustebau – arijos sunkiai pasiduoda net profesionalams, yra labai sudėtingos. Bet matau, jog Šilalės teatro solistai su užduotimi puikiai susitvarko“.
Jai antrina ir Kauno valstybino muzikinio teatro aktorius bei choreografas Dainius Bervingis. Pasak jo, į Šilalę atvykęs solisto Egidijaus Bavikino kvietimu, iškart pajutęs, jog Šilalės muzikinis teatras išsiskiria ypatinga aura.
Teatrologė, menotyrininkė, ilgametė Klaipėdos universiteto Menų fakulteto Režisūros katedros vedėja bei Lietuvos mėgėjų teatro sąjungos prezidentė (dabar – garbės prezidentė) dr. Danutė Vaigauskaitė šilališkius mokė balso lavinimo, scenos kalbos.
„Pirmąjį miuziklą mūsų universiteto absolventas Antanas statė kaip baigiamąjį magistro darbą. Jau tada supratome, kad šis sumanymas – nemenkas užmojis, bet kai režisierius miuziklus ėmė statyti vieną po kito, tapo fenomenu visoje šalyje. Šilalės meno mėgėjų muzikinis teatras yra išskirtinis reiškinys Lietuvoje, daugiau tokių kolektyvų nėra. Mano galva, tai yra didžiulis Antano nuopelnas – jis ir pats kimba į darbą su didžiuliu entuziazmu, ir tuo užkrečia kitus kolektyvo narius. Tikiu ir linkiu, kad šilališkių entuziazmas dar ilgai neblėstų“, – sako lektorė.
Dr. D. Vaigauskaitė neslepia – Šilalėje apsilankė pirmą kartą ir nors tikina gyvenime daug mačiusi, šilališkiai suteikė naują impulsą stebėtis. Pavyzdžiui, unikaliais savo gabumais – pasirodo, didžiausia operos solistų problema yra neaiškiai tariamos priebalsės, dėl to iš scenos sklindančios arijos žiūrovui kartais būna sunkiau suprantamos. Tuo tarpu Šilalės muzikinio kolektyvo solistai tokios problemos neturi – visi žodžiai ir garsai tariami kuo puikiausiai.
Šilalės muzikinio teatro vadovas A. Kazlauskas įsitikinęs: tokių profesinių stovyklų reikia ir jų bus daugiau. Jam pritaria ir muzikinio teatro choreografė, šokių kolektyvo „Mainytinis“ vadovė Laima Andrejauskienė.
„Mūsų kolektyvas šoka tautinius šokius, tad dalyvauti muzikinio teatro pastatymuose mums yra iššūkis. Tačiau šokėjai, ypač vyresnieji, tai priima su didžiuliu entuziazmu – kiekvienam patinka išbandyti kažką naujo, tobulėti. Tad ši stovykla – dar viena galimybė pasisemti žinių, patarimų. Tuo labiau, kad profesionalus šokėjas Dainius, sportinius šokius šokęs nuo 15 metų, baleto judesių žinovas, atvyko „tiesiai į namus“. Tokia galimybė gali nepasitaikyti per visą gyvenimą, tad nenuostabu, jog „Mainytinio“ šokėjai gaudė kiekvieną žinomo choreografo patarimą. Beje, jis pamokė ne tik šokio technikos, bet ir tokių elementarių dalykų, kaip streso suvaldymas prieš išeinant į sceną. Todėl stovykla buvo labai naudinga ir su nekantrumu lauksime kitų susitikimų“, – galimybe tobulėti džiaugiasi L. Andrejauskienė.
Be jau paminėtų lektorių, stovyklos dalyvius solinio dainavimo mokė E. Bavikinas, aktorinio meistriškumo – Kauno nacionalinio dramos teatro aktorius Andrius Gaučas.
Žydrūnė MILAŠĖ
Algimanto AMBROZOS nuotr.