Ką veikti, randa net išrankiausi
2024-ieji Šilalės jaunimui buvo ypatingi metai – tai laikotarpis, kai svajonės ir idėjos virto realybe, kai kiekviena veikla tapo švente, o net mažiausias renginys vis labiau suartino žmones. Šis etapas buvo itin kupinas kūrybos, bendrystės ir šilumos, todėl norisi pasidžiaugti jaunimu, kuris nepabūgo veikti, o jų darbas įkvėpė ir praturtino ne tik juos pačius, bet ir visą bendruomenę.
Praėjusieji metai prasidėjo veiklų įvairove, kuri įtraukė tiek jaunuosius kūrėjus, tiek sporto entuziastus. Evelina Gečaitė, aktyvi savanorė, buvusi Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos prezidentė, sako, jog daugiausiai dėmesio sulaukė filmų vakarai tiek viduje, tiek lauke, taip pat ir sporto varžybos, nes miesto jaunimas yra gana sportiškas. Vyko tinklinio, krepšinio, rankų lenkimo, smiginio ir biliardo turnyrai. Tokios veiklos, pasak Evelinos, ypatingai suartina bendruomenę.
Miesto gimnazijoje rengtos teminės savaitės taip pat suteikė spalvų kasdienybei. Pavyzdžiui, savaitė be uniformų, prasidėjusi prieš Kalėdas, sukūrė šventinę atmosferą, klasės prisipildė juoko ir kūrybos idėjų. Mokiniai demonstravo savo individualumą puošdamiesi Kalėdų atributika. Evelina prisiminė ir dieną be kuprinių: „Diena be kuprinių, kai knygas mokiniai nešėsi įvairiausiais būdais, sulaukė ypatingo susidomėjimo ir daug juoko.“
Dabartinis Šilalės Simono Gaudėšiaus gimnazijos prezidentas Domantas Balčiūnas su pasididžiavimu kalba apie vieną labiausiai įsiminusių renginių – protmūšį „Lengvas 10-ukas“.
„Tai buvo protmūšis, kurio metu mokiniai galėjo pademonstruoti savo žinias ir būdavo apdovanojami dešimtuku iš tam tikro dalyko pamokos. Toks sprendimas labai motyvavo ir skatino įsijungti kuo daugiau gimnazistų“, – džiaugiasi Domantas.
Pasak jo, protmūšis nebuvo vienintelis įtraukiantis renginys. Dar vienu smagiu užsiėmimu tapo „Bingo“ žaidimas.
Kultūrinių renginių metu ypatingai išsiskyrė poezijos vakarai. Anot atviro jaunimo centro „Pulsas“ savanorės Indrės Raudoniūtės, būtent poezijos vakarai tapo erdve, kur jaunimas galėjo dalintis savo kūryba.
„Buvo įrengtas netgi garso matuoklis, padėdavęs nustatyti, kuris poetas sulaukė daugiausiai palaikymo. Prisimenu, dvi merginos taip rėkė, kad kitą dieną net balsą buvo praradusios“, – juokiasi Indrė.
Ji akcentuoja ir „Pokalbius su (ne)jaunimu“, kuriuose dalyvavę skirtingų kartų žmonės dalijosi savo patirtimi, įkvepiančiomis akimirkomis, o toks bendravimas neabejotinai padėjo atrasti bendrystę.
Jaunimas įsitikinęs, jog savanoriškos veiklos ne tik padeda kurti glaudesnius ryšius, bet ir skatina asmeninį augimą.
„Savanorystė man padėjo tapti drąsesne, išmokau dirbti komandoje, pamačiau, kaip svarbu įtraukti kiekvieną žmogų ir parodyti, kad jo pastangos yra vertinamos,“– pripažįsta Indrė.
Pasak merginos, savanorystė jaunimui suteikia daugiau pasitikėjimo savimi ir padeda atrasti tai, kas svarbiausia gyvenime.
Jaunimo veiklos mokyklose sukūrė erdvę, kur kiekvienas jaunuolis jautėsi reikalingas. Domanto nuomone, jų tikslas buvo ne tik renginių organizavimas, bet ir įtraukimas: „Mes norėjome, kad mokiniai jaustųsi bendruomenės dalimi, kad kiekvienas galėtų pasisemti žinių ar tiesiog patirti džiaugsmą.“
Evelinos manymu, jaunimo įsitraukimas į veiklą padeda ir mokantis, be to, atsiranda galimybė susirasti naujų draugų, ugdomas atsakomybės jausmas, mokomasi savanoriauti ir pan.
Tuo tarpu Indrė pabrėžia asmeninės patirties svarbą: „Prisimenu drauges, kurios iš pradžių nedrįso savanoriauti, tačiau kai įtraukiau jas į veiklas, pavyzdžiui, vaikų veidų piešimą renginiuose, jos išdrąsėjo, pradėjo klausinėti, ar yra daugiau renginių, kur galėtų padėti. Toks dalyvavimas padeda jaunuoliams įgyti pasitikėjimo savimi ir patirti tikrą džiaugsmą bendradarbiaujant.“
„Mokiniai į papildomas veiklas dažnai įsijungdavo dėl paprastų, bet efektyvių motyvatorių, pavyzdžiui, mažų dovanėlių ar geresnio pažymio. Laikui bėgant, tai tampa nebesvarbu, nes bendravimas skatina kurti jaukią ir motyvuojančią atmosferą,“ – sako Domantas.
Jo teigimu, svarbu, kad jaunuoliai jaustųsi laukiami ir padrąsinami imtis iniciatyvų. O praėję metai parodė, jog jos turi nepaprastą galią vienyti žmones ir kurti draugišką bendruomenę, skatina drąsiai reikšti savo idėjas ir džiaugtis, matant, kaip idėjos tampa realybe.
Emilija GEDGAUDAITĖ
Vilniaus universiteto Kauno fakulteto lietuvių filologijos ir reklamos specialybės 4 kurso studentė,
„Šilalės artojo“ praktikantė
I. Raudoniūtės nuotr.