„Šilalės artojas“ Jums siūlo prenumeruoti laikraštį pdf. formatu tiesiai į Jūsų el. paštą. 1 mėn. kaina – 7 Eur, įmonėms – 10 Eur.
Susisiekite su redakcija el. paštu: redakcija@silalesartojas.lt
arba tel. (0-449) 74195, (+370-699) 67384

Redakcija

Valdžios „praregėjimai“: pamatė apleistas bibliotekas

Šilalės savivaldybės vadovai ir ra­jono politikai netikėtai praregėjo – pasirodo, tik dabar sužinojo, kad bent keli savivaldybės viešosios bibliotekos filialai kaimuose tebegyvena sovietmečio sąlygomis: be remonto, šaltose ir nejaukiose patalpose, kur ant galvų kone krenta tinkas, nuo sienų ir lubų byra at­šo­kę dažai. Nors per tris pastaruo­sius dešimtmečius jose daug kar­tų lankėsi įvairiausių partijų bei judėjimų atstovai, bet tik pakeitus viešosios bibliotekos vadovę pra­dėta svarstyti, jog kultūros įs­tai­gos tokiose patalpose veikti negali.

Daiva BARTKIENĖ

Žydrūnės MILAŠĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 95

Valdžios „praregėjimai“: pamatė apleistas bibliotekas

Šilalės savivaldybės vadovai ir ra­jono politikai netikėtai praregėjo – pasirodo, tik dabar sužinojo, kad bent keli savivaldybės viešosios bibliotekos filialai kaimuose tebegyvena sovietmečio sąlygomis: be remonto, šaltose ir nejaukiose patalpose, kur ant galvų kone krenta tinkas, nuo sienų ir lubų byra at­šo­kę dažai. Nors per tris pastaruo­sius dešimtmečius jose daug kar­tų lankėsi įvairiausių partijų bei judėjimų atstovai, bet tik pakeitus viešosios bibliotekos vadovę pra­dėta svarstyti, jog kultūros įs­tai­gos tokiose patalpose veikti negali.

Daiva BARTKIENĖ

Žydrūnės MILAŠĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 95

Nuo kitų metų – didesnės socialinės išmokos

Nuo 2024 m. pradžios didės baziniai socialinių išmokų dydžiai, o kartu ir piniginė parama nepasiturintiems žmo­nėms, šalpos pensijos žmonėms su negalia, našlaičiams ar minimalaus socialinio draudimo stažo nesukaupusiems senjorams, tikslinės kompensacijos žmonėms su ne­galia su specialiaisiais poreikiais. 

„Šilalės artojo“ inform.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 95

 

Aliaskos aukso vartai

Ledynų sukaustytos Aliaskos neaplenkė ir aukso karšt­ligė. Šiandien čia daug kas mena anuos laikus.

Skagvai

Vartais į Aliaskos aukso laukus laikoma apie 900 gyventojų turinti Skagvai (Skagway) gyvenvietė. Tokį pavadinimą ji įgijo šį kraštą krečiant aukso karštinei. Būtent čia žmonės išeidavo ieškoti turtų arba pasitikti mirties. Pastarųjų būta kur kas daugiau.

Vardą miestui davė pirmasis čia garlaiviu atplaukęs Viljamas Muras. Tai nutiko apie 1890-uosius, kai Klondaike, Jukono upės dešiniajame intake, ištekančiame iš Makenzio kalnų, buvo rasta aukso. Per pirmuosius metus į Skagvai atvyko daugiau kaip 30 tūkst. aukso ieškotojų. Atvyko į nežinią, į dykynę, sukaustytą ledo bei paskandintą sniege. Tokio antplūdžio svetimšalių mažas kaimelis nepajėgė priimti, tuo labiau, kad ir vietiniai čia gyveno skurdžiai, maitinosi iš žvejybos, medžioklės, o pastarosios lai­mi­kis buvo ir jų rūbas. Tad atėjūnai patys statėsi mažučius namelius, kuriuose glaudėsi nuo atšiauraus klimato. Nemažai tų namelių ir šiandien stovi, jie jau nėra gyvenami, žmonės pasistatė patogesnius bei šiltesnius būstus, bet anie yra palik­ti kaip gyvenvietės pradžių pradžia, kaip aukso spindesio apakintųjų buities istorija. Kai kuriuose nameliuose dar išlikę gultai, varganos krosnelės bei kt.

Atvykėliams reikėjo pasirūpinti ir keliais – jų čia nebuvo jokių. Lengviausias susisiekimas buvo vandeniu, tačiau upės labai slenkstėtos, sklidinos įvairiausių pavojų. Be to, vandenys užšaldavo anksti ir tik vasarai įpusėjus ledas ištirpdavo. Prasibrauti per kalnus bei gilius jų tarpeklius taip pat buvo labai rizikinga. Tuo labiau, kad kiekvienas aukso ieškotojas turėjo neštis visą savo mantą. Pasisamdyti vietinių nešikų buvo beveik neįmanoma, nes tokiam antplūdžiui aptarnauti vietinių žmonių neužteko. Tad krovinius jie nešdavosi etapais: dalį nuneša kažkiek į priekį, paskui grįžta pasiimti kitos...

1900-aisiais, t.y. po dešim­ties metų nuo aukso suradi­mo Klondaike, buvo baigtas Bal­tosios perėjos ir Jukono kelio geležinkelis, kuris turėjo palengvinti susisiekimą. Tačiau aukso karštinė čia jau buvo pa­sibaigusi... Šiandien geležin­ke­lis tarnauja kaip atrakcija turistams. Ekskursija senoviniu ga­ro lokomotyvu į aukso laukus trunka net keturias valandas. Pro vagono langus matomi vaizdai labiau negu įspūdingi. Geležinkelis raitosi kaip gyvatė ir sunku suvokti, kaip aukso ieškotojai šį kelią įveikdavo pėsčiomis. Turistams siūloma patiems išplaustyti aukso iš upės smėlio, žinoma, ne už dyką. Deja, nė vienam iš mūsiškių jo rasti nepavyko, o už tiek, kiek sumokėjo, būtų visai neprastą daikčiuką juvelyrinėje parduotuvėje nusipirkę. 

Šiandien Klondaikas priklauso Klondaiko aukso karštligės tarptautiniam istoriniam parkui. Auksas nedideliais kiekiais išgaunamas ir dabar. Sako, didžiausi jo ieškotojai yra turistai ir jiems, girdi, tikrai neblogai sekasi. Vadinasi, tik mums nepavyko... 

Skagvai gyvas ir šiandien, nes senieji objektai traukia turistus. Labiausiai jų fotografuojamas objektas yra Arkties brolybės salė. Šis pastatas įspūdingas tuo, kad jo fasadas dekoruotas daugybe medinių len­telių – apie 9000 medžio gabalėlių, surinktų į šaškių lentos formą. Šiame pastate, duris atvėrusiame 1899 m., buvo įsikūrusi aukso supirkėjų ir kalnakasių brolija. Tai – vienas iš 30 tokios paskirties pastatų iš aukso karštinės apimtų teritorijų, bet toks unikalus yra išlikęs vienintelis. 

Užsukame į „Raudonojo svogūno“ salūną su išlikusia autentiška aplinka. Tik alų jame jau plempia ne aukso ieškotojai, o turistai. Aplankome seniausią Skagvai pastatą – Viljamo Muro namą, pastatytą 1888-aisiais, prie jo stovi kuk­lus atradėjo granitinis pamink­lėlis. Ten, kur auksas, ten ir nusikaltimai. Todėl kalėjimas – neatsiejamas tokių gyvenviečių objektas. Šalimais – teismo rūmai, rotušė. Aplankome ir bažnytėlę – kuklutę, bet vis dar veikiančią. Garsiai pasvarstome, jog kažin, ar aukso karštinės metu čionai užsukdavo Dievas? Tiek įvairiausių istorijų prisiklausėme, kad aukso ieškotojai ir Dievą būtų be skrupulų pardavę.

Kečikanas

Šis miestas vadinamas ne­­švan­ky­bių sostine, nes iki pat 1953-iųjų oficialiai veikė „raudonųjų žibintų“ kvartalas. Kai į Aliaską plūstelėjo aukso ieškotojai (o tai buvo jauni vyrai), bemat iškilo ir moterų poreikis. Juk savąsias jie buvo palikę namuose, su vaikais. Paskui aukso ieškotojus atplūdo tiek moteriškių, pasiruošusių vyrams teikti kūniškus malonumus, kad jas apgyvendinant net policijai teko įsikišti. Prostitučių paslaugos čia buvo labai brangios. Tarp mo­terų galiojo „karteliniai“ susitarimai, jokių nuolaidų. Šiuo klau­simu taisyklės buvusios griežtos. Ir vyrai pinigų visuomet surasdavę. Kartais jų pritrūkdavę net pupoms (pagrindiniam maistui) bei kitoms būtiniausioms reikmėms, tačiau prostitučių

paslaugoms visuomet turėda­vę. Kita vertus, prostitučių „dar­bas“ čia buvo labai sunkus: jų klientai – beveik visada girti, dvokiantys, suskretę, mėnesiais nesiprausę... 

Aukso karštinės paliestose teritorijose pigiai kainuojančio ne­­buvo nieko. Labai brangus alkoholis, tabakas, maistas. Taip pat ir aukso ieškojimui būtina įranga, kurią vyrai dažnai prarasdavo, neretai ją kartu su auksu atimdavo plėšikų gaujos. Gausybė salūnų su prostitučių paslaugomis ir lošimų stalais čiulpte čiulpė vyrų surastą auksą, dažnai jie rytais pabusdavo tik skaudančiom galvom ir tuščiom kišenėm. Ir vėl skubėdavo į aukso laukus, o paskui ratas prasidėdavo iš naujo. Todėl daugelis Klondaiko istorijos tyrinėtojų sutinka, kad niekas tiek neuždirbo iš aukso karštligės, kaip įvairių pramogų siūlytojai bei paslaugų teikėjai. 

Nešvankybių karalijos vardą Kečikanas stengiasi išsaugoti ir šiandien – turistams vilioti. Štai einam gatve ir iš viršaus girdim kvietimą užsukti. Pakeliam galvas: ogi ten lange sėdi pusnuogė dama ir moja. Mūsų grupės vyriškiams jai irgi pamojus, ji dar aukščiau kilsteli chalatėlio skverną... Ne, šitos merginos paslaugų jau nebeteikia, bet jos puikiai privilioja turistus į kavines.

Kečikano miestas didžiuojasi bene didžiausia ir įvairiausia indėniškų totemų kolekcija. Totemas – tai pasirinktas šei­mos, giminės globėjas, tam tikrų, dažniausiai kraujo ryšiais susijusių, žmonių grupę saugantis simbolis. Totemas – tarsi dievybė, kurioje susipina magija ir tikėjimas. 

Kečikanas laikomas lietingiausiu miestu pietrytinėje Alias­koje. Sako, čia lyja 360 die­nų per metus. Mes, matyt, pataikėme į vieną iš tų penkių dienų, kuomet nelyja. Todėl giedru oru galėjome klajoti miesto gat­velėmis, fotografuoti virš vandens kybančių senųjų medinių pastatų Creek gatvę, aplankyti Dolys House muziejų, kopti į Elnių kalną. 

Džunas

Priešais Aleksandro archipelagą įsikūrusi Aliaskos sostinė Džunas teturi apie 30 tūkst. gyventojų. Šio miesto atsiradimas taip pat susijęs su aukso karštine, o ir pavadintas aukso kasėjo Džozefo Džuno vardu. Aliaskos sostinė, įsikūrusi Didžiojo kalno papėdėje, nė iš tolo nepanaši į tokį statusą turintį miestą. Joje – keletas pirmykščių gat­velių, prismaigstytų nedidukų šiaurietiško tipo namukų, dažniausiai iškeltų ant polių ir kylančių uolomis į viršų, gausybė smulkių parduotuvyčių, skirtų turistams, ir anų laikų dvasią bandantys išlaikyti salūnai. Kita vertus, Džune ir apie jį yra visko, kas būdingiausia šiam atšiauriam kraštui: Tracy fiordai, Mendenhall ledynai, ledo laukai, didžiausia pasaulyje rudųjų meškų koncentracija. Turistų šiame mieste kasdien yra keleriopai daugiau negu vietinių gyventojų.

Susisiekimas lėktuvėliais

Aliaskoje nėra mums įprastų kelių, kurie sujungia miestus, gyvenvietes, svarbiausius ob­jek­tus. Ir susisiekimas vandeniu anaiptol ne visada yra įmanomas dėl labai ilgų žiemų. Šaltis, sukaustęs vandenis, nepaleidžia iš savo gniaužtų apie septynetą mėnesių. O kai kuriose vietovėse toks sąstingis trunka dar ilgiau. Tad pagrindine susisiekimo priemone lieka lėktuvėliai. Turėjome daug progų stebėti, kaip jie kyla ir leidžiasi ant vandens. Vietoje ratų – plūdurai. Žiemomis plūdurus galima pakeisti į slides, bet tai užima daug laiko. Tad dauguma gyventojų turi po du lėktuvėlius: vasarinį – su plūdurais ir žieminį – su slidėmis. 

Nijolė PETROŠIŪTĖ

AUTORĖS nuotr.

Monika Vyšniauskienė: „Dirbtinis intelektas teisėjo nepakeis“

Nuo 1918-ųjų minima Lietuvos teismų diena atgaivinta 2016 m. Todėl minint ją, jau tampa tradicija apžvelgti Lie­tu­vos teismų veiklą, sistemos kaitą bei reformas. Ne vieną pokytį patyrė ir Šilalės teismas, prieš kurį laiką ta­pęs Tau­ra­gės apylinkės teismo padaliniu, bet turintis „pra­ban­gų“ teismo rūmų vardą. Šiuo metu Šilalėje dirba tik dvi tei­sėjos, kurių viena – Monika Vyšniauskienė – tei­sė­jos kar­jerą pra­dėjo prieš mėnesį.

Žydrūnė MILAŠĖ

Šilalės teismo rūmų ir Prezidento kanceliarijos nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 95

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro surengta konferencija pažėrė įdomių istorijos ir nūdienos detalių

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos konferencijų salėje surengė konferenciją „Muzika ir teatras Klaipėdoje: istorinės atodangos ir nūdienos kontekstai“, skirtą Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-osioms metinėms. Konferencijoje dalyvavo ir pranešimus skaitė muzikologė, muzikos kritikė, pedagogė prof. dr. Danutė Petrauskaitė, muzikologė prof. dr. Daiva Kšanienė, menotyrininkas prof. dr. Helmutas Šabasevičius, kompozitorė, pedagogė, muzikos vadybininkė Loreta Narvilaitė, teatrologė dr. Daiva Šabasevičienė.

Diskusijoje „Kultūros institucijų misija ir publikos lūkesčiai” dalyvavo ne tik Laima Vilimienė (Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė, Valstybės scenos meno įstaigų asociacijos tarybos pirmininkė), Tomas Juočys (Klaipėdos dramos teatro vadovas), Valentinas Masalskis (LMTA profesorius, Klaipėdos jaunimo teatro ir „Taško teatro“ įkūrėjas, Sofijos meno festivalio Kuliuose meno vadovas, režisierius), bet ir pranešimus skaitę lektoriai bei konferencijos klausytojai. Diskutuota gerokai ilgiau nei planuota, nes rasta visiems labai svarbių temų, kurios vertos dar išsamesnių aptarimų! Konferenciją moderavo Veronika Janatjeva, diskusiją - Agnė Bukartaitė.

Sveikindama konferencijos dalyvius ir svečius Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė džiaugėsi nauja, mažiau įprasta galimybe pabendrauti su Muzikinio teatro publika. „Džiugu, kad susitinkame konferencijoje „Muzika ir teatras Klaipėdoje: istorinės atodangos ir nūdienos kontekstai“, kuri dedikuota labai svarbiai datai Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-osioms metinėms, o ši tema labai įdomi daugeliui. Juk muzika ir teatras – tarsi tautos sielos veidrodis, kuriame atsispindi ne tik tai kuo gyvename šiandien, bet ir prabėgusių istorinių įvykių ženklai. Baigiantis 2023-iesiems galima reziumuoti, kad šiemet šiai datai Muzikinis teatras skyrė daug gražių renginių: metų pradžios koncertą, Klaipėdos festivalio programą, joje – iš pajūrio kilusių kompozitorių specialiai šiai sukakčiai sukurtą istorijų operą „Klaipėda“ ir Carl Orff „Carmina Burana““,- sakė L. Vilimienė.

Konservatorijos išauginti muzikai, teatras sceninės muzikos jūroje ir gyvenimas „pasaulio paribyje“...

Savo pranešime „Klaipėdos konservatorijos auklėtinių muzikinė veikla Lietuvoje ir egzilyje 1930–1980 m.“ prof. dr. Danutė Petrauskaitė atskleidė daug istorinių faktų. Ypatingos reikšmės faktas -  1923 m.  kompozitoriaus Stasio Šimkaus iniciatyva Klaipėdoje atidaryta muzikos mokykla, (konservatorija). 1924 m. mokykloje įkurtas orkestro skyrius, suformuojamas Klaipėdos muzikos mokyklos simfoninis orkestras. 1925 m. sausio 1 d. LR Ministrų kabineto nutarimu mokykla suvalstybinta. 1925 m. gegužės 25 d. Klaipėdos Šaulių namų salėje įvyko pirmasis Klaipėdos muzikos mokyklos simfoninio orkestro koncertas. Klaipėdos konservatoriją baigė daugybė ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje gerai žinomų muzikų: 1928 m.  - Motiejus Budriūnas ir Vytautas Marijošius; 1929 m. laidoje  tarp kitų - Domas Andrulis ir Juozas Bertulis – pirmieji kompozicijos skyriaus absolventai; 1930 m. buvo išleista gausiausia absolventų laida – 43 asmenys. Iš labiausiai pasižymėjusių buvo violončelininkas Petras Armonas, Viktoras Dapšys, Kazys Urbonas, smuikininkas Vincas Arnastauskas ir Jonas Motiekaitis, fagotininkas Kazys Baltramiejūnas, valtornininkai Alfonsas Baužinskas ir Kostas Gurevičius, obojininkas Antanas Ilčiukas, fleitininkai Jonas Novakauskas ir Juozas Pakalnis, klarnetininkas Povilas Samuitis. Ši mokymo įstaiga parengė  kvalifikuotų specialistų visai Lietuvai, nemaža jų dalis įsidarbino to meto Valstybės teatro Kaune orkestre. Kiti absolventai tęsė studijas užsienyje, pvz. Vytautas Marijošius ir Jeronimas Kačinskas Prahos konservatorijoje ir tapo žymiais dirigentais bei lietuviškos muzikos puoselėtojais ne tik Lietuvoje, bet ir išeivijoje. 

Muzikologė prof. dr. Daiva Kšanienė savo mokslinėse studijose nuosekliai tyrinėja Muzikinio teatro raidą Klaipėdoje nuo jo ištakų iki šių dienų. Konferencijoje prof. dr. Daiva Kšanienė pristatė pranešimą tema „Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro kelias“, pasakojantį apie 1987-2023 m. teatro veiklos periodą. „Tai mano pastebėjimai artėjant Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro 40-mečiui“.

Prelegentė pabrėžė ir gilias bei prasmingas muzikinio teatro ištakas XIX  amžiuje. Dabartinio muzikinio teatro pradžia - Klaipėdos liaudies operos teatro veikla.1987 m. sausio 1 d. Kultūros ministras pasirašė įsaką, kuriuo Klaipėdos liaudies opera, pasiekusi profesionalų meninį lygį, buvo reorganizuota į Valstybinį muzikinį teatrą.

Įteisinus valstybinį statusą, teatro situacija iš esmės ėmė keistis. Iškeldinus visus mėgėjų kolektyvus, Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui atiteko visas didžiulis buvusių Kultūros rūmų pastatas. Tačiau muzikinės visuomenės puoselėti lūkesčiai pirmaisiais Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro veiklos metais nepasiteisino. Pozityvus lūžis Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro gyvenime įvyko 1995 m., pradėjus vadovauti iš Kauno atvykusiam, didelę darbo teatre patirtį turinčiam dirigentui Stasiui Domarkui. Muzikinis teatras turėjo daug talentingų vadovų. Profesorė savo pranešime pateikė glaustą jų veiklos analizę, tačiau pastoviam teatro tobulėjimui labai trukdė nuolatinė vadovų kaita.

2018 m. Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui vadovaujant muzikologei, kultūros vadybininkei Laimai Vilimienei prasidėjo Muzikinio teatro rekonstrukcija. Didžiulis meno kolektyvas liko be namų, vadovei teko rūpintis meninių trupių – simfoninio orkestro, choro, solistų, baleto artistų repeticijų patalpomis, išblaškytomis po visą miestą, rasti darbo kabinetus administracijos darbuotojams, aptarnaujančioms tarnyboms ir pan., o svarbiausia – nenutraukti operų, baletų rodymo, koncertų rengimo, naujų spektaklių kūrimo proceso. O kur dar statybų rūpesčiai... Nepaisant nepalankių sąlygų, vadovei pavyko sklandžiai sustyguoti visų grandžių darbą ir  „benamiu“ tapusio Muzikinio teatro veikla vystėsi ypač sėkmingai, o 2024 m. pavasarį jau laukiame ir pirmo per Nepriklausomybės atgavimo laikotarpį šalyje pastatyto teatro atidarymo.

Per daugiau kaip tris Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro gyvavimo dešimtmečius, keičiantis vadovams, kito ir teatro vizija, repertuarinė kryptis, tačiau kolektyvas augo, brendo ir stiprėjo. Pastatyta daug įdomių, meniškai puikių operų, operečių, miuziklų, baletų, stambios formos koncertinių veikalų, surengtas ne vienas solistų, choro, baleto artistų, simfoninio orkestro koncertas. Muzikinis teatras Klaipėdoje pamažu vis ženkliau atranda savo vietą begalinėje ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio sceninės muzikos jūroje.

Prof. dr. Helmutas Šabasevičius susirinkusiems pristatė įdomią temą „Klaipėdos baletas ir šiuolaikinis šokis Lietuvos kultūros kontekste“.

Dr. Daiva Šabasevičienė susirinkusius tiesiog sužavėjo pasidalindama savo tyrimu tema „Muzika Klaipėdos dramos teatrų spektakliuose“.  Pranešime buvo pateikti faktai, įvykiai, o greta ir daug vaizdingų ir įkvepiančių citatų iš pokalbių su teatro kūrėjais. Auditorija susidomėjusi gaudė kiekvieną jos ištartą žodį, tad neabejojama, jog D. Šabasevičienė su šia tema į Klaipėdą sugrįš dar ne kartą.

Kompozitorė Loreta Narvilaitė, vasarą kartu su kolegomis kompozitoriais elinge pristačiusi istorijų operą „Klaipėda“, skirtą tai pačiai iškiliai datai, kaip ir konferencija, susirinkusiems pateikė savo esė tema „Kompozitorės gyvenimas mieste „ant pasaulio krašto“.

Sėkmingai laviruoti tarp kokybiško repertuaro ir publikos auginimo

Baigiamojoje konferencijos  dalyje - diskusijoje „Kultūros institucijų misija ir publikos lūkesčiai” dalyvavo Laima Vilimienė (Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė, Valstybės scenos meno įstaigų asociacijos tarybos pirmininkė), Tomas Juočys (Klaipėdos dramos teatro vadovas), Valentinas Masalskis (LMTA profesorius, Klaipėdos jaunimo teatro ir „Taško teatro“ įkūrėjas, Sofijos meno festivalio Kuliuose meno vadovas, režisierius), pranešimus skaitę lektoriai.

Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys sakė, jog žmonės dažnai į jo vadovaujamą įstaigą ateina tarsi ieškoti kažkada matyto teatro. Tačiau teatras, kaip ir visas greitai kintantis laikmetis, nestovi vietoje – jis keičiasi. Teatro misija – sujaudinti, kartais net sukrėsti, jokiu būdu nepalikti žiūrovo abejingo.

Jam antrino Klaipėdos jaunimo teatro ir „Taško teatro“ įkūrėjas Valentinas Masalskis sakydamas, kad „buvusio teatro nebus – nes nebėra ir buvusios publikos. Antrą kartą į tą pačią upę nepavyks įbristi. Gaila, kad teatras kartais užsižaidžia formomis, o tai kartais nuveda į teatro esmės praradimą“.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė akcentavo, kad rinkodara – svarbi teatro dalis: „Šią sritį daug tyrinėjau ir turiu tris publiką pritraukiančius veiksnius – aukšta meninė kokybė, t.y. ne tik atlikėjus, bet ir publiką auginantis repertuaras; publikos plėtra, kuri vienodai aktuali viso pasaulio pasaulio teatrams; finansai – sėkmingai laviruoti tarp kokybiško repertuaro ir publikos auginimo, t.y. uždirbti pakankamai lėšų, leidžiančių įgyvendinti kilnius sumanymus“.

KVMT inform.

 

 

Kuriai lietuvių kartai išpuls karas?

Mano ir mano brolių kartai karo baisumų patirti neteko. Gimę per antrąjį pasaulinį jie buvo dar maži, kad suprastų, kas dedasi aplinkui, o šių eilučių autorius – jau pokario vaikas, tad prisimena tik nykius tėvų pasakojimus. Jie sode po obelimis buvo išsirausę du bunkerius, kur su dviem sūnumis slėpėsi nuo artilerijos apšaudymų. Kai jie nutildavo, mama įslinkdavo į trobą ir greitai paruošdavo kokio valgio. Tiesa, per panemunės miestelį frontas ėjo vos porą savaičių: vieną – kai vokiečiai vijo raudonąją armiją, ir kitą – kai ši stūmė juos į Vakarus. Bet baimės ir rizikos pakako...

Česlovas IŠKAUSKAS

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 94

Po metų užsidarė: siekia bankroto

Naujos maitinimo įstaigos Šilalėje kuriasi retai, tad greta savivaldybės pastato pradėjus veikti kavinei „Šilalės legenda“, užvirė diskusijos, kur gaminamos skaniausios picos, kodėl „Legendoje“ prie cepelinų šaukš­tą grietinės reikia pirkti atskirai ir t.t. Kol visuomenė dis­kutavo, įmonės savininkas M. K. vos po metų veiklą su­stabdė, o šiuo metu siekia bankroto.

Žydrūnė MILAŠĖ

AUTORĖS nuotr. 

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 94

Susitikime su ministre – apie pareigūnų darbo sąlygas ir saugumo problemas

Penktadienį vidaus reikalų mi­nist­rė Agnė Bilotaitė bei Generalinis policijos komisaras Renatas Po­žė­la atidarė renovuotą Šilalės rajo­no policijos komisariato pastatą, su pareigūnais aptarė jų darbo są­ly­gas bei atlyginimų didinimą, o vakarop ministrės susitikime su visuomene buvo pristatyta civilinės ir prieš­gaisrinės saugos situacija, kri­mi­nogeninė padėtis rajone ir kt.

Žydrūnė MILAŠĖ

AUTORĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 94

Prenumeruoti šį RSS naujienų kanalą