„Šilalės artojas“ Jums siūlo prenumeruoti laikraštį pdf. formatu tiesiai į Jūsų el. paštą. 1 mėn. kaina – 7 Eur, įmonėms – 10 Eur.
Susisiekite su redakcija el. paštu: redakcija@silalesartojas.lt
arba tel. (0-449) 74195, (+370-699) 67384

Redakcija

Aikštelė veikia, bet užrakinta – taip saugomas brangus turtas

Teniso kortai Pajūryje oficialiai buvo atidaryti 2023 m. lapkritį. Projektas įgyvendintas pasinaudojant Europos Sąjungos fondų parama, lėšomis prisidėjo ir Šilalės rajono savivaldybė, o bendra jo vertė siekė virš 100 tūkst. eurų. Tačiau, pasirodo, lauko teniso mėgėjai pastaruoju metu į kortus nepatenka – ant aikštelės vartų kabo didžiulė spyna, tad, norint čia žaisti, tenka skambinti nurodytu telefonu ir prašyti, kad kažkas įleistų. Be to, imamas ir mokestis. Tačiau toks sprendimas gyventojams kelia klausimą, kodėl viešaisiais pinigais finansuota sporto erdvė nėra atvira bendruomenei ir kokiu pagrindu renkamas papildomas mokestis.

Žydrūnė MILAŠĖ

AUTORĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

Apskrityje mažiausias fiksuotas nedarbas – Šilalės rajone

Užimtumo tarnyba informuoja, kad gegužės 1 d. duomenimis, joje iš viso yra registruota 155,8 tūkst. klientų – 6,8 tūkst. mažiau nei prieš mėnesį, tačiau 2,3 tūkst. daugiau nei prieš metus. Registruotas nedarbas šalyje siekia 8,6 proc., o tai reiškia, jog jis šiek tiek mažėjo ir didėjo gyventojų užimtumas.

„Šilalės artojo“ inform.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

Galima kreiptis dėl seno šiferio sutvarkymo

Aplinkos ministerija skyrė beveik 300 tūkst. eurų pa­pil­domų lėšų namų ūkiuose susidariusioms asbesto atlie­koms tvarkyti. Ši suma paskirstyta 10 savivaldybių, bu­vusių rezerviniame sąraše, tarp kurių yra ir Šilalė.

„Šilalės artojo” inform.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

 

„Mažam delne pasaką nešu“

Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos administracijos ir mokytojų komanda pa­rengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų profesinių kompetencijų to­bu­linimo programą „STREAM metodikos ir pasakų integracija ikimokykliniame ir prieš­mokykliniame ugdyme”. Joje dalyvavo 40 pedagogų ir net 600 ikimokyklinukų iš įvairių Lietuvos vietovių.  

Vasario mėnesį ikimokyklinėse ir priešmokyklinėse ugdymo grupėse vyko meninė veikla – knygų kūrimas. Kovą vaikai kartu su pedagogais inscenizavo pasirinktų pasakų siužetus, dalijosi vaidmenimis, kūrė lėles bei dekoracijas vaidinimams. Balandis buvo skirtas patyriminei ugdomajai veiklai „Pasakų takais į gamtos pasaulį“, o gegužę mokytojos bei vaikai rengė pranešimus ir ruošėsi konferencijai „Mažam delne pasaką nešu“. 

Tokią konferenciją Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazija organizavo jau antrus metus. Jos tikslas – skatinti vaikų kūrybiškumą, bendradarbiavimą ir pasakojimo gebėjimus, pasitelkiant pasakas kaip ugdymo pagrindą. Tad buvo pristatyta keturių mėnesių kūrybinių veiklų programa, kurioje vaikai atskleidė savo darbo rezultatus.

Renginys prasidėjo nuotaikinga daina „Aš ir tu“, kurią atliko „Išradėjų“ ir „Streamukų“ grupės vaikai. Sveikinimo žodžius tarė gimnazijos direktorius Juozas Žymančius bei Šilalės švietimo pagalbos tarnybos metodininkė Irena Noreikienė. Nestigo ir interaktyvių veiklų – bend­ras pasakos kūrimas, kiekvienas dalyvis prisidėjo prie bendros istorijos kūrimo pagal kortelėse pavaizduotus paveikslėlius ir kt.

Konferencijos dalyviai buvo apdo­vanoti už parengtus pranešimus, kū­rybiškumą ir drąsą. Refleksijos metu dalyviai pasidalijo savo įspūdžiais bei mintimis apie konferenciją. Po oficialiosios dalies visi buvo pakviesti pasivaišinti, apžiūrėti vaikų sukurtas knygeles.

Ši programa – tai įrodymas, kad net mažiausieji geba kurti, stebinti ir įkvėpti. Džiaugiamės, jog STREAM vaikų konferencija „Mažam delne pasaką nešu“ tampa gražia tradicija, vienijančia visus, kurie tiki vaikų kūrybos galia. 

Nuoširdžiai dėkojame Šilalės švietimo pagalbos tarnybai už bendradarbiavimą. 

Pajūrio Stanislovo Biržiškio gim­nazijos ikimokyklinio ugdymo mokytojos Sand­ra VAIČIULYTĖ, Rasita DAMULIENĖ, Simona JONIKIENĖ, Eugenija KIJAUSKIENĖ, specialioji pedagogė logopedė Inga BENDŽIUVIENĖ

Nuotr. iš gimnazijos archyvo

Šeimos šventės rezultatas – „Gurmaniukų sodas“ 

Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos kieme aidėjo vaikų juokas, tėvų šurmulys ir šilta bendrystė – Šeimos šventė dar labiau sustiprino ryšį tarp šeimų, vaikų ir gimnazijos bendruomenės.

Ikimokyklinio ugdymo mokyto­jos, dalyvaudamos tarptautinės „Nord­plus Junior“ programos projekte „Lear­ning Gardens“, lankėsi Latvijos ir Švedijos ikimokyklinio ugdymo įstaigose, kur aptarė vaikų ugdymo gamtoje bei lauko erdvėse galimybes. Grįžusios į Lietuvą, kartu su vaikais ir gimnazijos administracija diskutavo, kaip galėtų atrodyti mūsų svajonių kiemas. Tėvelių pasiūlytos šių metų Šeimos šventės idėjos taip pat įkvėpė kurti, pabūti gamtoje, tad ikimokyklinio ugdymo kieme netrūko veiklos: vieni sodino gėlyną, kiti  – vynuoges, treti įrenginėjo lysves. Projekto lėšomis buvo įsigytos sūpynės, priemonių sensorinei vandens sienelei, vynuogių sodinukų, žaislų ir smėlio įrankių vaikams. Gimnazija pasirūpino mediena lysvėms bei augalais.

Mūsų sodas – tai simbolis, kad kiek­vienas mažas daigas, kaip ir vaikas, auga geriausiai, kai yra laistomas meile, rūpesčiu ir kantrybe. Sodą iškilmingai atidarė direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Rimkutė ir tėvų komitetas. Šventę vainikavo vaikų pasirodymas ir saldus torto gabalėlis, kuriuo dalijomės kaip dar vienu bendrystės simboliu. 

Tikimės, jog mūsų „Gurmaniukų sodas“ bus ne tik graži idėja, bet ir puikus pavyzdys, kaip bendradarbiaujant gimsta ypatingi dalykai. 

Nuoširdžiai dėkojame visoms šeimoms, gimnazijos direktoriui Juozui Žymančiui, pavaduotojoms, ikimokyklinio ugdymo mokytojoms ir darbuotojams už pagalbą, laiką, idėjas ir pasitikėjimą. 

Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos ikimokyklinio ugdymo mokytojos

AUTORIŲ nuotr.

Žmogus be savo tėvų kultūros – siela benamė

Tokią mintį yra išsakęs geografas, gamti­ninkas Česlovas Kudaba. XIX a. pabaigoje Lie­tuvos kaime užgimė liaudiško vai­di­­ni­mo – klojimo teatro – tradicija. Jos iš­­skirtinumas – šeimų, giminių bend­ruo­me­nė, kurioje iš kar­tos į kartą perduodami vai­dinimo įgūdžiai, patirtis, įvairių lietu­vių autorių kūriniai, pje­sės, pritaikytos kai­miškai teatro specifikai. Tačiau pastaraisiais metais stebimas mė­gėjų meno teatrų nykimas: vis mažiau šiuo žanru ir tradicijomis domisi jaunimas, to­dėl, siekiant išsaugoti unikalią klojimo teat­rų veiklą, Kvėdarnoje, Lembo kaime, jau de­vintą kartą bus organizuojamas festivalis „Pri klietelis“.

Jo pradininkė ir sumanytoja Aldutė Rimkienė sako, jog šiemet festivalis prie Kazimiero Jauniaus klėtelės-muziejaus vyks gegužės 30–31 d. ir bus skirtas Kazimiero Jauniaus 177-osioms gimimo ir 150-osioms jo kunigystės metinėms, taip pat prisimenant tradicijas, kalbą, tarmes, tikėjimą, praeitį. Ir jei iki šiol festivalį galėjome vadinti respublikiniu, tai dabar jis jau išaugo į tarptautinį. Už Lietuvos ribų gyvenantys, kuriantys žmonės, o ypač vaikai ir jaunimas – tai tiltas tarp valstybių. 

IX-ojo tarptautinio klojimo teatrų festivalio „Pri klietelis“ pirmoji diena bus skirta vaikams. Kaip nepamiršti savo šaknų ir lietuvybės, primins Punsko lietuvių namų jaunimo teat­ras „Kregždė“. Kelmės mažojo teatro žaidybinis-muzikinis spektaklis „Prunelijaus sapnas“ papasakos apie kelionę sapnuose. Adrijus Alminas ir Austėja Alminaitė puikiai kalba žemaitiškai, priklauso teatro kolektyvui, šoka tradicinius šokius, dainuoja lietuvių liaudies dainas, groja tradiciniais instrumentais, tad ir festivalyje bus daug muzikos, žiūrovams nuobodžiauti neleis mėgėjų meno kolektyvai. Jaunimo dieną užbaigs Lat­vijos lietuvių bendruomenės jaunimo šokių kolektyvas „Saulė“. 

Antroji festivalio diena prasidės Latvijos lietuvių bendruomenės senjorų šokių kolektyvo „Bijūnas“ programa. Vėliau žiūrėsime Telšių Žemaitės dramos teatro spektaklį „Veina keima pablūdima“ pagal Žemaitės ir G. Petkevičaitės-Bitės pjesę „Velnias spąstuose“ ir nusikelsime į valstiečio kiemą. Kupiškio kaimo bendruomenė „Palėvenys“ parodys spektaklį „Brangutė“, „Miesčioniškas vestuves“ surengs Kaišiadorių kultūros centro mėgėjų teatras, armoniką virkdins ir apie „Vakaruškas piniginėje“ pasakos Biržų kultūros centro Vabalininko skyriaus folkloro kolektyvas „Saulala“. Spektaklį parodys Skaudvilės kultūros centro mėgėjų teatras „Atodanga“, o renginį vainikuos kolektyvų apdovanojimai ir aktorės Nijolės Narmontaitės programa „Negaliu gyventi be scenos“.

Abi klojimo teatrų festivalio „Pri klietelis“ dienas vyks edukacijos ir kūrybinės dirbtuvės „Nuo žaidimų iki muzikos“, „Pažintis su žirgais“, „Inovatyvus gimtadienis“, „Kleboniškos virenės pasakojimai“. Žiūrovai turės galimybę išgirsti skirtingų etnografinių regionų tarmes, o teatrų kolektyvai – bendradarbiauti, pasidalinti gerąja patirtimi, susipažinti su K. Jauniaus gyvenimu ir buitimi. Festivalio metu veiks kvėdarniškio Viktoro Tarvydo darbų paroda. Jis kuria iš popieriaus juostelių ir vytelių, yra sukonstravęs Vilniaus televizijos bokštą, Baublius, Dariaus ir Girėno lėktuvą ir kt. V. Tarvydas iš popieriaus juostelių ir vytelių nupins K. Jauniaus klėtelę ir padovanos muziejui.

Festivalis rengiamas kartu su Šilalės savivaldybės viešąja biblioteka, Šilalės Vlado Statkevičiaus muziejumi, visuomeninių jaunimo organizacijų sąjunga „Apskritasis stalas“, Kvėdarnos seniūnija ir Kazimiero Jauniaus gimnazija, Kvėdarnos darželiu „Saulutė“, Pajūralio ir „Saulietekio“ bendruomenėmis, Socialinių paslaugų namais, kavine „Levanda“, informaciniais rėmėjais ,,Šilalės artojas“ ir ,,Šilalės naujienos“ bei kt. Festivalį finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Šilalės rajono savivaldybė.

Ieva TVARONAVIČIŪTĖ

Šilalės kultūros centro kultūrinės veiklos sklaidos specialistė

Su liga sutarties nesudarysi

Gyvenimas, kaip sako Jurgita Ba­­levičienė, jos neglosto – kai jau at­rodo, kad pavyko atsitiesti, jis at­siun­čia naują išbandymą. 

„Nėra kada nuobodžiauti“, – šyp­teli optimizmo nestokojanti mote­ris ir dalijasi su visuomene savo ligos bei sveikimo istorija.

Jurgita ŠAPĖNAITĖ

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

Dizainerės Agnės Kuzmickaitės kostiumai operetėje „Tūkstantis ir viena naktis“ dvelks Rytų magija

Gegužės 23, 24 ir 29 dienomis, minint „valso karaliaus“ Johanno Strausso sūnaus 200-ąsias gimimo metines, Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras Lietuvos publikai pristato iki šiol neregėtą kompozitoriaus operetę „Tūkstantis ir viena naktis“. Spektaklį ruošia tarptautinė kūrėjų komanda: muzikos vadovė ir dirigentė Adrija Čepaitė, dirigentas Giedrius Vaznys, režisierius ir choreografas Leonardas Charlas Prinsloo (Austrija), scenografas Carlos Santos Cabrera (Ispanija), šviesų dailininkas Edvardas Osinskis ir kostiumų dailininkė Agnė Kuzmickaitė.

Dizainerė A. Kuzmickaitė, kurios braižą lengvai atpažįstame iš drąsių formų, žaismingų detalių ir vizualinio pasakojimo pojūčio, KVMT nėra naujokė – čia ji jau kūrė kostiumus Gaetano Donizetti operai „Pulko duktė“ (rež. Jūratė Sodytė, 2021), aprangos dizainą Žiūrovų aptarnavimo skyriaus bilietų kontrolieriams bei kasininkams, o 2024 m. balandžio 20 d. buvo Teatro atidarymo gala koncerto kostiumų stilistė.

Šįkart dizainerei teko unikalus iššūkis – sujungti rytietišką pasakos estetiką su šiuolaikiniu teatro žvilgsniu. Apie tai, kaip gimsta operetės herojų vizualinis pasaulis, kalbamės su pačia Agne.

Kostiumai operetei „Tūkstantis ir viena naktis“ – nuo ko prasidėjo kūrybinis procesas?

Viskas prasidėjo nuo pasiūlymo prisijungti prie tarptautinės kūrėjų komandos – be abejonės, su džiaugsmu sutikau. Mane labai sudomino ir patraukė tai, kad ši Johanno Strausso operetė Lietuvoje statoma pirmą kartą.

Iš pradžių reikėjo šiek tiek palaukti, kol kūrinio libretas bus išverstas į lietuvių kalbą, nes pastatymo analogų beveik nėra – ši operetė pasaulyje statoma itin retai, o jeigu tai ir vyksta, interpretacijos būna labai savitos, netradicinės. Tad tai, ką publika išvys Klaipėdoje, galima vadinti kone pasauline premjera.

Operetės „Tūkstantis ir viena naktis“ siužetinė linija gana sudėtinga – pradžioje buvo daug nežinomybės, tačiau, kai tik pavyko perprasti, „atkoduoti“ siužetą, darbas vyksta sklandžiai, kūrybiniai sprendimai dėliojasi natūraliai. Kartu su operetės režisieriumi Leonardu Ch. Prinsloo išsigryninome bendrą kūrinio dramaturginę liniją ir puikiai bendradarbiaujame.

Kuo šis projektas išsiskiria iš kitų Jūsų darbų teatre ar madoje?

Man labai patinka prisidėti prie operų ar operečių pastatymų. Šiame projekte mane ypač žavi Johanno Strausso muzika, o dar labiau intriguoja paties pastatymo unikalumas. Labai laukiu premjeros ir galutinio rezultato – nekantrauju pamatyti visus atlikėjus, scenoje vilkinčius mano kurtus kostiumus. Šiuo metu darbai vis dar intensyviai vyksta, tad net man pačiai bus įdomu išvysti, kaip viskas atrodys.

Tikiuosi, kad kai kuriose scenose publikos dėmesys natūraliai kryps į kostiumus, kitose – į scenografiją, muziką ar bendrą visumą. Kituose spektaklių pastatymuose man dažnai norėdavosi, kad atlikėjų kostiumų grupės būtų kuo įvairesnės, nes, mano nuomone, tai artimiau realiam gyvenimui. Šioje operetėje sąmoningai pasirinkau priešingą kryptį – siekiau atkreipti dėmesį į kostiumų spalvas, pabrėžti siluetus, todėl kai kuriais atvejais tikslingai atkartojau spalvas ar modelius.

Šiame muzikiniame reginyje dalyvauja visas teatras – simfoninis orkestras, choras, baleto trupės šokėjai, mimanso artistai, KVMT ir kviestiniai solistai, tad kostiumų kiekis bus tikrai įspūdingas. Be to, pirmą kartą teko kurti net kelias kostiumų grupes baleto artistams, nes jie spektaklio metu persirengs ir įkūnys skirtingus personažus. O kur dar mimanso trupė - sultono apsauga ir kiti veikėjai – tai didžiulis, spalvingas, daugiabriaunis darbas.

Kaip perteikėte rytietiškos pasakos estetiką – kas tapo pagrindiniais akcentais?

„Tūkstantis ir viena naktis“ – labai ambicingas projektas, kurį, atsižvelgdami į režisieriaus sumanymą, vertiname kaip pasaką – Rytai, aukso kalnai...

Kurdama kostiumus šiam pastatymui nesiekiau perteikti konkretaus istorinio laikotarpio ar veikėjų gyvenamosios vietos. Dauguma kostiumų – pasakiški, abstraktaus laikmečio, labiau atspindintys personažų charakterius ir spektaklio atmosferą nei realybės detales. Vis dėlto, ten, kur tai leidžia operetės siužetas, atsiranda ir realistiškesnių kostiumų – pavyzdžiui, apsaugos darbuotojų, dendžių, žvejo ir kt. Net ir šie kostiumai alsuoja rytietiška dvasia – stilistiniai sprendimai susiję ne tiek su tikslia rekonstrukcija, kiek su nuotaika ir simbolika. Spektaklyje taip pat išvysime ir šiuolaikiškesnių, europietiškų siluetų. Kartu su režisieriumi siekėme, kad kai kurių veikėjų kostiumai taptų tarsi visų laikotarpių žinomų personažų „kvintesencija“. Pavyzdžiui, Vali kostiumui pasirinktas septintojo dešimtmečio stilius – jis labiausiai atliepia Edino žmonos charakterį, tad šalia ryškių rytietiškų motyvų žiūrovas pajus ir retro nuotaikas bei konkretesnius istorinės stilistikos ženklus.

„Tūkstantis ir viena naktis“ suteikia daug erdvės ne tik kūrėjų, bet ir žiūrovų fantazijai. Mano tikslas – sukurti tokį vizualinį paveikslą, kuris darniai susilietų su Johanno Strausso muzika, žaismingu operetės siužetu ir veikėjų išgyvenimais.

Be to, operetėje subtiliai paliečiama feminizmo tema, todėl scenoje išvysime ir tam tikrą „vaidmenų apsikeitimo“ momentą. Pavyzdžiui, kai kurie vyrai pasirodys vilkėdami tradicinius rytietiškus sijonus ar sukneles, o viena iš veikėjų – moteris, atvykusi iš Europos – dėvės vyrišką kostiumą. Beje, kelnes mūvės ir visos haremo damos – tai sąmoningas pasirinkimas, kuriuo siekiame išsklaidyti stereotipus ir sustiprinti moterų individualumą. Ypač daug dėmesio ruošiantis premjerai pareikalavo rytietiški drabužiai – jų siluetų konstrukcijai naudoti net keli sluoksniai vadinamųjų „saulės kliošų“, tad prireikė itin daug audinio ir kruopštaus techninio išpildymo.

Ryški rytietiška scenografija suteikė puikią galimybę laisvai žaisti spalvomis – o tai man ypač artima ir įdomu. Vis dėlto, kad spalvų gausa netaptų dominuojanti ar trikdanti, choro grupes sąmoningai suskirsčiau pagal spalvines gaires. Vyrams pasirinkau melsvų atspalvių gamą, kuriančią vėsos, santūrumo įspūdį, o moterų kostiumuose dominuoja šilti tonai – nuo švelnios rožinės iki sodrios bordo. Pagrindiniams personažams skyriau ryškias, išraiškingas spalvas – turkio, purpurinę, raudoną, aukso. Šios spalvos ne tik vizualiai išskiria pagrindinius veikėjus, bet ir atliepia jų charakterių dinamiką. Prie jų derinau aukso spalvos papuošalus ir detales – pati operetės tema to tarsi reikalauja (juokiasi). Spektaklio biudžetas ribotas, todėl audinių ir aksesuarų ieškojome tiek Lietuvoje, tiek užsienyje – teatro komanda puikiai susitvarkė su šiuo iššūkiu ir mums pavyko viską suderinti.

Šiuolaikinės mados akcentu taps „Fielmann“ prekės ženklo akiniai nuo saulės. Noriu atkreipti dėmesį, kad ir šiandienos Rytų atstovai, vilkėdami savo tradicinius rūbus, nevengia derinti jų su moderniomis detalėmis, tokiomis kaip stilinga avalynė ar akiniai nuo saulės. Man visiškai įsivaizduojamas šių laikų sultonas su ilga tunika, galvos apdangalu ir... akiniais nuo saulės.

Ar buvo kostiumas ar personažas, kurio įvaizdį kurti buvo ypatingai įdomu ar sudėtinga?

Rytietiška vyrų apranga, haremo moterų kostiumai – gundantys, tačiau subtilūs, nepernelyg atviri – kuriant šiuos kostiumus reikėjo pasinerti į jų specifiką, paieškoti įkvėpimo, pasigilinti į kultūrinius kontekstus. Šios užduotys man buvo labai įdomios.

Visgi įdomiausiais ir daugiausiai iššūkių pareikalavusiais kostiumais pavadinčiau tuos, kurie skirti baleto artistams. Vienoje iš operetės scenų jie įkūnys jūros pasaulio gyventojus – fantastinius padarus, primenančius undines. Šiems kostiumams panaudojau elementus, kurie buvo ir mano naujausiose mados kolekcijose – juostas. Labai įdomu ir smalsu, kaip jos atrodys šokio judesyje – tikiuosi, kad tai taps viena iš vizualiai stipriausių scenų spektaklyje.

Ką norėtumėte, kad žiūrovas pajustų ar pastebėtų žvelgdamas į Jūsų kurtus kostiumus?

Gyvename nuolat besikeičiančiame laikmetyje, kupiname chaoso ir nežinomybės, todėl šioje operetėje kviečiu žiūrovus pasinerti į harmoniją, kurią suteikia J. Strausso muzika. Mano tikslas – sukurti vizualinę atmosferą, kuri leistų žiūrovams pabėgti nuo kasdienybės rūpesčių, atsipalaiduoti ir pasimėgauti džiaugsmu, kurį ši unikali operetė gali suteikti. Norėčiau, kad žiūrovai pajustų grožį ir, žinoma, optimizmą, kurio kupinas šis muzikinis reginys.

Kalbino Žaneta Skersytė

Nerūšiavimo pasekmė – degė plastiko atliekos

Daugelyje Lietuvos vietų buvo fiksuojami gaisrai atliekų perdirbimo įmonėse. Vienas jų – ir Tauragės rajone, Lengvenių kaime įsikūrusioje „Ekobazė“, kur tvarkomos plastiko pakuočių atliekos. Po trečiadienį įsiplieskusio gaisro įmonės atstovai įsitikinę, kad jį sukėlė neatsakingas rūšiavimas – tarp plastiko rasti panaudoti elementai.

Morta MIKUTYTĖ

AUTORĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

Kam skirti žali nameliai konteinerių aikštelėse?

„Norėtume išsiaiškinti, kas veža nenau­do­jamą elekt­ro­niką ir kokiomis sąlygomis: pa­stebėjau miesto konteinerių aikštelėse atsi­radusius ryškios žalios spalvos namelius ir maniau, kad jie priklauso Tauragės regiono atliekų tvarkymo centrui (TRATC), bet ant jų neradau jokios įmonės pavadinimo, išskyrus patikinimą, jog „mums rūpi rytojus“. Todėl smalsu, kam skirti šie konteineriai ir kas juos administruoja?“ – teiraujasi šilališkė Monika.

Žydrūnė MILAŠĖ

AUTORĖS nuotr.

Tęsinį skaitykite „Šilalės artojo“ Nr. 37

Prenumeruoti šį RSS naujienų kanalą