Augu kartu su Čiurlioniu
Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijoje vyko lietuvių kalbos mokytojų suplanuota projektinė diena „Augu kartu su Čiurlioniu“. Tądien visa bendruomenė įsitraukė į veiklas, skatinančias įsivertinti įvairias kompetencijas bei pažinti M. K. Čiurlionį.
Nuo pirmos pamokos 5–8, Ig–IIabg klasių mokiniai grupėmis keliavo į aktų salę mėgautis virtualia edukacija „Angelų takais“. Ji buvo užsakyta pagal kultūros pasą. Po trečios pamokos prasidėjo lietuvių kalbos mokytojų 4 valandoms suplanuotos veiklos. Valerija Markvat-Ežerinskė 5 klasių mokiniams skyrė projektą „Čiurlionio kodas: pažįstame save“, šeštokams atiteko „Čiurlionio kodas: keliaujame pas genijų“, o IVg klasės mokiniai buvo paruošti pabūti mažųjų mokytojais. Tie gimnazistai, kuriems neteko ragauti mokytojų duonos, ieškojo genijaus ženklų „Čiurlionio kode“.
Sandra Jocytė-Aurylienė pasirūpino 7–8 klasių ugdytiniais (jie vykdė projektą „Čiurlioniški atvirlaiškiai“), o žinias jiems perteikė nematyti mokytojai – tą vaidmenį atliko IIIg klasės mokiniai (kiti gimnazistai dalyvavo projekte „Imu pažinti M. K. Čiurlionį“).
Be galimybės apmąstyti savo santykį su viena genialiausių Lietuvos asmenybių neliko ir I–IIg klasės mokiniai. Mokytoja Ligita Budriuvienė suorganizavo viktoriną „Per laiką ir erdvę: Čiurlionis ir aš“. Užduotys reikalavo pademonstruoti tiek intelektinį, tiek kūrybinį potencialą.
Po dienos vyksmų, renginių refleksijų lietuvių kalbos mokytojas aplankė pojūtis, jog Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijoje mokosi labai daug mokinių, kurie kuo puikiausia įveikia įvairius iššūkius, susidoroja su naujais vaidmenimis, nustebina įžvalgomis, meniškumu...
Yra toks liaudies pasakymas „Kas liko, tas dėl Miko“. Kvėdarnos lituanistės sutaria, jog tai – ne apie jų mokinius ir yra įsitikinusios, jog vadovaujasi teisinga vertybine nuostata – vaikas pirmiausia yra savo tautos kultūros ir istorijos tęstinumas. Jis turi permąstyti praeitį, dabartį, kad kurtų ateitį – geidžiamą ir saugią visiems. Kaip tai padaryti? Vienas pavyzdžių – per renginius kiek labiau pažintas M. K. Čiurlionis. Šis menininkas Lietuvai buvo ir tebėra svarbus bei stiprus. O mūsų gimnazistų darbai rodo, jog bręsta karta, iš kurios užaugs žmonių, parodysiančių, kad tai, ką jie daro, taip pat yra stipru ir verta.
Ligita BUDRIUVIENĖ
Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja
AUTORĖS nuotr.