Geriausias būdas išvengti žalingų įpročių yra jų nesuformuoti!

Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazija pateikė savi­val­dybės Visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios prog­ramos projekto paraišką ir gavo finansavimą veik­lų vykdymui. Projekto „Pa­auglių žalingi įpročiai, jų pasek­mės ir sprendimo būdai“ tikslas – didinti jaunų žmonių sąmonin­gumą psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo klausimais, ska­tinti pasirinkti sveiką gyvenimo būdą ir įsivertinti savo rizikingą elgesį bei sužinoti, kur kreiptis pagalbos. 

Įgyvendinti prevencinę žalingų įpročių prog­ramą Šilalės Dariaus ir Girėno progim­nazijai padėjo projekto partneris – Šilalės visuomenės sveikatos biuras. Jis bendradarbiavo organizuojant seminarus, teikė in­for­maciją visuomenei apie pre­vencinės prog­ramos įgyvendinimą, projekto finansavimo dėka progimnazija įsigijo reikalingų mokymo priemonių.

Projekto vykdymas prasidėjo nuo psichologo Evaldo Karmazos paskaitų „Žalingų įpročių prevencija“. Jų temą psichologas susiejo su psichologiniu atsparumu bei adaptyvumu, nes tai yra esminiai įgūdžiai, padedantys jauniems žmonėms sėk­mingai įveikti gyvenimo iššūkius, stresą.

Projekto veiklas tęsė sveikatos psichologė Dominyka Ražanskaitė, skaičiusi paskaitą mokytojams „Kaip padėti paaugliui atsikratyti žalingų įpročių“, o septintokai ir aštuntokai klausėsi paskaitų tema „Sveikame kūne – sveika siela“. Lektorė supažindino su sveikos gyvensenos taisyklėmis ir priminė, kaip išvengti žalingų įpročių.

Kita suplanuota projekto veik­la buvo estafetinis bėgi­mas „Mes PRIEŠ rūkymą“. Džiaugiamės, jog mokiniai supranta, kad sportas – tai ne tik sveikatos šaltinis, bet ir gyvenimo džiaugsmas. Reguliariai judėdami geriname ne tik fizinę būklę, bet ir emocinę sveikatą, stipriname ryšius su aplinkiniais ir kuriame geresnę gyvenimo kokybę. Kiekvienas žingsnis į aktyvumą yra žingsnis į sveikesnį gyvenimą, kuriame žalingiems įpročiams vietos nėra. Ačiū fizinio ugdymo mokytojams už organizuotas varžybas. 

Paskutinė suplanuota projekto veik­la buvo protmūšis „Žalingiems įpročiams ir jų sukeltoms problemoms – NE“. Šis žaidimas buvo ne tik žinių patikrinimas, bet ir priemonė paskatinti diskusiją bei padėti mokiniams susimąstyti apie jų gyvenimo būdą ir sprendimus. Dalyvavimas protų mūšyje moksleiviams suteikė galimybę išbandyti savo jėgas vykdant prevencinę veiklą. 

Mokykloje svarbu ne tik siekti gerų pažymių, bet ir mokytis gyventi sveikai. Žalingų įpročių vengimas padeda ne tik geriau mokytis, bet ir jaustis laimingesniems bei sveikesniems. 

Živilė LIETUVNINKĖ

Šilalės Dariaus ir Girėno progimnazijos biologijos mokytoja  

AUTORĖS nuotr.