Keliuose dviratininkai nepageidaujami?
Ar gali būti, kad Šilalės keliuose maža vietos? Pasirodo, gali. Kai trūksta kultūros, kai kurie vairuotojai nesibodi, atidarę automobilio langą, net aprėkti važiuojančiuosius dviračiu. Ir nesuprasi, kas neįtiko tokiam nervingam vairuotojui: ar dviratis per lėtai riedėjo, ar kelias pasirodė per siauras... Kita vertus, tai tik įrodo, jog dviračių takų, kurie pagelbėtų kiekvienam jaustis saugiai, Šilalėje itin trūksta.
Į „Šilalės artojo“ redakciją kreipėsi dažnai dviračiu važinėjanti Danutė S. Ji sako sunkokai vaikštanti, todėl ši transporto priemonė gerokai palengvina jai gyvenimą. Deja, moteris apgailestauja, jog dalis vairuotojų dažnai elgiasi lyg vienvaldžiai gatvių šeimininkai.
„Miesto šaligatviai, tiesa, ne visur, yra pakankamai platūs, tad būtų galima „nupiešti“ dviračių takų ribas. Nes, važiuojant gatve, jau kelis kartus vos nepartrenkė automobilis. Būna, kad ir aprėkia, jog neva mes trukdome eismui. Ir niekam nesvarbu, kad vilki iš tolo matomą liemenę, kad dviratis turi visus žibintus bei pan. Pastebėjau, jog nei vairuotojai, nei pėstieji dviratininkų nemėgsta. Todėl jei būtų specialus ženklinimas, turėtume savo „teritoriją“, niekam netrukdytume“, – mano Danutė S.
Kokia mūsų mieste situacija dėl dviratininkų ir kaip vertina automobilininkų vairavimo kultūrą, pasiteiravome Šilalės policijos komisariato viršininko Audriaus Lukošiaus. Šis patikino, jog kultūros galėtų pasimokyti tiek dviratininkai, tiek ir automobilių vairuotojai.
„Šilalės centre nėra dviračių takų – tegalime džiaugtis vos vienu, besidriekiančiu miesto pakraščiu Šilo g., Nevočių link. Pagal šiuo metu galiojančias kelių eismo taisykles, dviratininkas gali važiuoti gatve (kuo arčiau dešinio kelkraščio), taip pat – šaligatviu, bet neturi trukdyti pėstiesiems. Horizontaliojo ženklinimo čia nereikia.
O vairavimo kultūros, manau, truputėlį daugiau reikėtų ir automobilių vairuotojams. Būtina nepamiršti, jog vieną dieną sėdintis už automobilio vairo gali tapti dviratininku. Ir atvirkščiai.
Tačiau jeigu buvote aprėktas, visada galite kreiptis į policiją. Aišku, tokiu atveju būtina įsidėmėti automobilio valstybinį numerį ir suteikti kitos išsamesnės informacijos, kad pareigūnai galėtų nustatyti nekultūringą vairuotoją“, – teigė Šilalės policijos komisariato vadovas.
Jis priminė, jog dviračių vairuotojai yra pilnateisiai eismo dalyviai, tačiau privalo laikytis kelių eismo taisyklių. Juo labiau, kad vasarą policija žada rengti specialius reidus, kurių metu labiausiai bus akcentuojamas tinkamas dviratininkų važiuojamosios kelio dalies kirtimas pėsčiųjų perėjose. Taisykles pažeidžiantys (nuo dviračio nenulipantys ir per pėsčiųjų perėją važiuojantys) dviratininkai turėtų prisiminti, jog už tokį pažeidimą Administracinių nusižengimų kodeksas numato pinigines baudas.
Nenulipus nuo dviračio, kelią kirsti leidžiama tik specialiai paženklintose dviratininkams skirtose perėjose.
Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet (iki birželio mėn.) šalies keliuose ir miestų gatvėse užfiksuoti 76 dviratininkų susidūrimai su automobiliais. 4 iš jų pasibaigė dviratininkų mirtimi, 92 dviratininkai bei 2 dviračių keleiviai buvo sužeisti. Pernai šalies keliuose iš viso žuvo 17 dviratininkų, 230 buvo sužaloti.
Morta MIKUTYTĖ