Surinktas iš gabalų ir su savadarbėmis detalėmis automobilis kelia grėsmę

Ši vairo stabilizatoriaus traukė buvo surinkta iš atskirų dalių Ši vairo stabilizatoriaus traukė buvo surinkta iš atskirų dalių

Automobilio remontas ar naujų detalių keitimas kainuoja tikrai nemažai. Todėl kai kurie vairuotojai taupydami savo transporto priemones patiki neaiškios reputacijos meistrams arba patys imasi tvarkyti, neturėdami tam nei tinkamų sąlygų, nei įgūdžių. Be to, įvairaus plauko „auksarankių“ antram gyvenimui prikeltas nau­dotas automašinas žmonės dažnai įsigyja to net ne­ži­nodami. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lie­­tuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas įsitikinęs, jog principu „Pasidaryk pats“ suremontuoti ar net iš skirtingų gabalų sulipdyti automobiliai yra ne tik nepatikimi, bet ir nesaugūs.

„Turėjome ne vieną atvejį, kai paaiškėdavo, kad avarijas patyrusiame automobilyje buvo naudojama, pavyzdžiui, iš atskirų metalo gabalų bei varžtų suvirinta vairo stabilizatoriaus traukė arba kėbulas sudurtas ir sulipdytas iš atskirų dalių. Be abejonės, vairuoti tokius automobilius yra nesaugu“, – sako R. Bieliauskas.

Jo teigimu, šitokios savadarbės detalės gali subyrėti bet kuriuo metu ir sukelti pavojingą eismo įvykį. Iš kelių dalių suvirintas automobilio kėbulas yra visiškai nepatvarus, todėl net ir ne itin stip­rus susidūrimas juo važiuojantiems gali baigtis liūdnai.

„Dažnai lietuviai net ne­įtaria važinėjantys perdaryta daužta mašina su netinkamomis detalėmis. Tokių naudotų automobilių rinkoje vis dar pasitaiko nemažai, o be nuodugnesnės apžiūros servise tai sunku nustatyti. Daužtų automobilių remontu užsiimantys meistrai paprastai moka gerai paslėpti savo darbo pėdsakus“, – įspėja R. Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, to dažnai neįmanoma aptikti net ir privalomos techninės apžiūros metu. Virinimo ar atskirų detalių sudūrimo žymės paprastai būna paslėptos sunkiai prieinamose vietose, uždengtos automobilio salono apmušalais, po kuriais techninės apžiūros specialistai nežiūri.

„Dėl to, įsigyjant naudotą mašiną, rei­kėtų pardavėjo reikalauti techninės prie­žiūros istorijos dokumentų, nuodug­niai patikrinti transporto priemonę patikimame servise. Automobilio patirtas avarijas gali išduoti tarpų tarp kėbulo skardų nelygumai, todėl visuomet patartina atlikti mašinos kėbulo geometrijos testą. Daugelis rimtesnių automobilių servisų turi galimybę tai padaryti“, – sako R. Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, įsigyjant naudotą automobilį, taip pat pravartu atidžiai pasižiūrėti, ar nesiskiria kėbulo dažų spalva skirtingose jo vietose. Tamsesnių ar šviesesnių atspalvių dėmės gali byloti apie išlygintus įlenkimus ir dėl to perdažytas tam tikras mašinos vietas. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį, ar visur ant automobilio kėbulo nurodyti numeriai sutampa. Jei jie skiriasi, kėbulas neabejotinai yra sudurtas iš kelių skirtingų automobilių korpusų.

„Be abejo, jeigu mašina eismo įvykio metu buvo apgadinta nestipriai, o vėliau suremontuota bei parduota, tik­rai nereiškia, kad jos jau negalima toliau eksploatuoti. Tačiau jei pardavėjas tokį faktą bando nuslėpti, tai nėra geras ženklas. Paaiškėjus, jog automobilis yra prikeltas antram gyvenimui iš kone metalo laužo ar panaudojus keletą transporto priemonių, jo, žinoma, pirkti nereikėtų“, – teigia R. Bieliauskas.

„Jis pataria automobilį remontuoti tik pati­kimuose servisuo­se. Be to, remontui reikėtų naudoti kokybiškas, konk­rečiam modeliui tinkančias detales.

„Būtina nepamiršti, kad nustačius, jog eismo įvykis kilo dėl netinkamos automobi­lio techninės būklės, draudi­mo bendrovė gali iš kal­tininko regreso tvarka išsi­reikalauti padengti nukentėjusios pusės patirtus nuostolius“, – įspėja R. Bieliauskas.

Eiviltas PARAŠČIAUSKAS

Atnaujinta Penktadienis, 03 vasario 2017 13:12