Vilioklę Bušę operoje „Kelionė į Tilžę“ atskleis trys žavios solistės

Lapkričio 22 ir 24 d. Klaipėdos Žvejų rūmuose, o gruodžio 3 d. – LNOBT vyksiantiems Eduardo Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ premjeriniams spektakliams ruošiasi net trys skirtingos Bušės partijos atlikėjos: Jovita Vaškevičiūtė, Gabrielė Kuzmickaitė ir Ernesta Stankutė.

Jovita Vaškevičiūtė: „Vaidmuo lyg būtų parašytas man“

Mecosoprano J. Vaškevičiūtės šį sezoną laukia net devynios premjeros įvairiose šalyse. Nepaisant to, ji rado laiko atvykti į Klaipėdą.  Solistė sako, kad Bušės partija yra „visiškai jos“ tiek vokaline, tiek energetine prasme.

„Sužavėjo E. Balsio operos „Kelionė į Tilžę“ muzikinė medžiaga ir žinojimas, jog operą Klaipėdoje statys režisierius Gytis Padegimas. Siužetas intriguoja, nepaprastai įdomi muzikinė partitūra, personažai. Mėgstu šiuolaikinę muziką, man patinka ją analizuoti, ieškoti, atrasti kažką naujo. O Bušės partija fantastiška. Jaučiu, lyg būtų parašyta man. Aukštas registras labai patogus, bet ir savo mėgstamą žemojo alto tesitūrą galiu su kaupu pademonstruoti,“– pasakoja garsusis mecosopranas.

Pasiruošimą vaidmeniui solistė pradeda nuo muzikinės medžiagos analizės. „Esu baigusi chorinio dirigavimo bei fortepijono mokslus, tad partijų mokymuisi pasitelkiu visas tris savo specialybes. Tai labai padeda: iš karto galiu groti ir analizuoti. Libretą, istorinius kontekstus irgi reikia žinoti. Tuomet ir muzika „gula“ mintyse kitaip“, – tvirtina solistė.

J. Vaškevičiūtė nėra silpnų, nuskriaustų, stuburo neturinčių personažų mėgėja, nors tenka dainuoti ir tokių: „Tuomet stengiuosi ieškoti įdomesnių tokio personažo pusių“, – juokiasi ji.

Anot solistės, Bušė – moteris, norinti būti mylima. To ji ir siekia viliodama vyrus be sąžinės graužaties. Ji – pikta, pagiežinga, pasitikinti savo moteriškumu. Ji – labai stipri... Ir Ansą ji užvaldo visiškai – netgi įkalba jį žmogžudystei.

J. Vaškevičiūtė 2004 m. baigė magistro studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, prof.  Sigutės Stonytės  klasėje. Netrukus Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre debiutavo Kunigaikštienės vaidmeniu Giacomo Puccini operoje „Sesuo Andželika“. Nuo 2007 m. ji –Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė. Taip pat dainavo Latvijoje, Estijoje, Vokietijoje, Vengrijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje, Brazilijoje, dalyvavo tarptautiniuose muzikos festivaliuose.

Gabrielė Kuzmickaitė: „Bušė tarsi lietuviškoji Karmen“

G. Kuzmickaitė publiką sužavėjo Wolfgango A. Mozarto operos „Don Žuanas“ premjeroje atlikdama mylimojo išduotos Donos Elvyros partiją. Šįkart jai teko ne aukos, o intrigantės vaidmuo.

„Mano manymu, Bušė – tai lietuviškoji Karmen: moteris, siekianti asmeninės naudos vyrų širdžių sąskaita. Ansas – sėkmingas ūkininkas, tad Bušė siekia atgauti savo prarastą statusą. Ji naudojasi Anso jausmais ir vynioja jį aplink pirštą. Muzika puikiai atspindi personažo charakteristiką: joje juntama nuolatinė panieka, pašaipus Bušės juokas, pasalūniškumas. Viskas puikiai užkoduota kompozitoriaus E. Balsio, reikia tik sugebėti tai išgirsti“, – pasakoja G. Kuzmickaitė.

Anot solistės, operos „Kelionė į Tilžę“ muzika ganėtinai sunki, tačiau kartu turinti daug žavesio: „Prie tokios muzikos reikia priprasti tiek ruošiantis vaidmeniui, tiek ir šiaip jos klausantis. Bet kuo ilgiau klausai, tuo labiau ji pradeda patikti. Manau, tai opera, kurią verta išgirsti ir pamatyti kiekvienam“, – akcentuoja G. Kuzmickaitė.

Solistė aktyviai koncertuoja ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje: Latvijoje, Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje, Portugalijoje. 2018 m. dainavo Vytauto Klovos operoje ,,Pilėnai“, kurioje atliko Mirtos vaidmenį, ir G. Puccini operoje ,,Džanis Skikis“, kurioje atliko Zitos partiją.

G. Kuzmickaitė dalyvauja tarptautiniuose muzikos festivaliuose ir konkursuose. Pernai pelnė didžiuosius prizus trečiajame tarptautiniame festivalyje-konkurse ,,Mykolo Kleopo Oginskio kūrybos perlai" ir šeštajame tarptautiniame vokalinės-chorinės muzikos festivalyje „Pearl Art“.

Ernesta Stankutė: „Nuolat klausau operos muzikos“

Bušės partiją ruošia ir žavioji Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistė Ernesta Stankutė. Viena jauniausių trupės artisčių publikai pažįstama iš koncerto „Vasaros atspindžiai" ir Antano Kučinsko „Žvaigždžių operos“. Ji atlieka mecosoprano solo partiją šokio spektaklyje „Graikas Zorba".

„Operos „Kelionė į Tilžę" muzika – šiuolaikiška, spalvinga, net nesitiki, kad buvo sukurta prieš 40 metų. Peržvelgusi klavyrą bei išklausiusi įrašą supratau, kad šios operos muzikoje nereikėtų ieškoti romantiškojo grožio. Tačiau ji yra be galo įdomi, aiškiai perteikianti personažų charakterius ir nuotaikas“, – pasakoja rimtai darbui nusiteikusi E. Stankutė.

Jaunoji solistė iš pradžių ieškojo informacijos apie E. Balsio operą, klausė pirmojo jos pastatymo įrašus ir, žinoma, perskaitė Hermano Zudermano romaną "Kelionė į Tilžę". Pagal šį romaną 1980 m. režisierius Arūnas Žebriūnas sukūrė kino filmą "Kelionė į rojų".

„Gyvenime esu tikra Bušės priešingybė, tačiau įkūnyti personažą, kuris nėra tapatus tavo tikrajam charakteriui, be galo smagu. Mėgstu iššūkius“, – juokiasi E. Stankutė.

Kalbino Žaneta Skersytė

Gabrielė Kuzmickaitė – Enrika Samulionytė ir Šimtaspalvis Photography nuotraukos

Jovita Vaškevičiūtė – M. Golubeckaitės nuotraukos

Ernesta Stankutė – Giedriaus Abromavičiaus ir asmeninio albumo nuotraukos

Atnaujinta Pirmadienis, 11 lapkričio 2019 09:57