Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro prisistatymas „Pernu operos dienose“ taps didžiausiomis gastrolėmis per visą jo gyvavimo istoriją

Opera „Pulko duktė“. Martyno Aleksos nuotr. Opera „Pulko duktė“. Martyno Aleksos nuotr.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras liepos 4–6 d. svečiuosis festivalyje „Pernu operos dienos“ (Estija). Į didžiausias teatro istorijoje gastroles išvyks beveik trys šimtai teatro meno kolektyvo ir pastatymo tarnybos narių, kviestiniai solistai, bus gabenama daugybė rekvizito ir dekoracijų.

Tarptautinis festivalis „Pernu operos dienos“ – tai operos gerbėjų susitikimo vieta ketvirtajame pagal dydį Estijos mieste Baltijos jūros pakrantėje, vadinamame šalies vasaros sostine. Festivalis vyksta 2002 metų lapkritį duris atvėrusioje modernioje Pernu koncertų salėje, valdomoje nacionalinės koncertinės įstaigos „Eesti Kontsert“. Čia veikia ne tik dvi puikios akustikos salės, kur reziduoja Pernu miesto orkestras ir vyksta įvairiausi renginiai – nuo simfoninės ir kamerinės muzikos koncertų iki mokslinių konferencijų. Kas dveji metai Pernu koncertų salės rengiamose „Pernu operos dienose“ galima išvysti ir išgirsti iš viso pasaulio kviečiamus muzikinius teatrus, pirmą kartą prisistatančius Estijos scenoje. Kiekvieno festivalio programoje traukos tašku tampa bent viena opera, kuri iki šiol nebuvo statyta ar retai rodoma Estijoje. Tradiciškai festivalį užbaigia operos gala koncertas ir vakarienė.

2024-ųjų „Pernu operos dienų“ svečias – Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – festivalyje pristatys Gaetano Donizetti komišką operą „Pulko duktė“, Broniaus Kutavičiaus operą „Lokys“ ir operos gala koncertą, kuriame skambės nemažai ištraukų iš lietuvių kompozitorių sceninių kūrinių ir populiarios arijos iš operos žanro lobyno. Programą atliks Martyno Staškaus diriguojamas Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro simfoninis orkestras ir ryškiausi teatro bei kviestiniai solistai, tarp jų Rita Petrauskaitė, Beata Ignatavičiūtė, Ernesta Stankutė, Mindaugas Jankauskas, Mindaugas Rojus ir Evertas Soosteris.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovė Laima Vilimienė džiaugiasi, kas šiemet būtent jos vadovaujamam teatrui teko garbė prisistatyti „Pernu operos dienose“, kur svečių pristatomais spektakliais mėgaujasi ne tik Estijos, bet ir aplinkinių šalių operos gerbėjai. „Gastrolėse operos rodomos rečiau, nes tai visa aprėpiantis žanras, įtraukiantis daugybę teatro meno kolektyvų narių. Tačiau mums rūpėjo pirmąkart Estijoje parodyti naują Gintaro Varno režisuotą Broniaus Kutavičiaus operos „Lokys“ pastatymą ir pirmąkart Lietuvoje prieš keletą metų režisierės Jūratės Sodytės mūsų teatre pastatytą, taip pat retai ir Estijoje rodomą Gaetano Donizetti komišką operą „Pulko duktė“, – akcentavo L. Vilimienė.

Beje, opera „Pulko duktė“ 1979 metais pastatyta Estijos nacionaliniame operos teatre, o vyresni žiūrovai dar prisimena įspūdingai Tonijo arijas atlikdavusį legendinį estų tenorą Hendriką Krummą. Jį taip pat turėtų prisiminti ir vyresni Klaipėdos operos gerbėjai: 1980 m. dainininkas viešėjo Klaipėdos liaudies operoje, kur Kazio Kšano kvietimu dainavo Alfredo partiją Giuseppe Verdi „Traviatoje“, o vėliau surengė solinį koncertą su operos simfoniniu orkestru tuometės Lietuvos valstybinės konservatorijos Klaipėdos fakultetuose. Šįkart Pernu Tonijo vaidmenį atliks kviestinis solistas Mindaugas Jankauskas, jo mylimosios Mari – kviestinė solistė Lina Dambrauskaitė, o 21-ojo pulko seržantą Sulpicijų įkūnys ne vieną komišką personažą Lietuvos scenose sukūręs Liudas Mikalauskas. Dar daugiau kviestinių solistų pasirodys B. Kutavičiaus operoje „Lokys“ – tai Andrius Apšega (Grafas Šemeta), Gunta Gelgotė (Julija), Vladimiras Prudnikovas (Profesorius) ir Jovita Vaškevičiūtė (Grafienė). Abiems spektakliams diriguos šių pastatymų muzikos vadovas Martynas Staškus.

„Į gastroles Pernu išvyksta beveik trys šimtai teatro žmonių: solistai, orkestras, choras, baleto trupė ir pastatymų tarnybos darbuotojai – scenos darbininkai, apšvietėjai, aprengėjos, grimerės ir t. t. Tai didžiausios gastrolės per visą 37 metus gyvuojančio Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro istoriją. Šios gastrolės reikalauja didžiulio pasiruošimo, atsakingo planavimo: būtina suderinti, kaip šis gausus kolektyvas keliauja, kur nakvoja, kada atvyksta ir išvyksta ne visuose spektakliuose dalyvaujantys atlikėjai, kaip ir kada transportuojamos dekoracijos, rekvizitas, orkestro instrumentai, kostiumai... Mūsų laukia didelė kelionė, kuria mes iš anksto labai džiaugiamės!“, – sako Laima Vilimienė.

KVMT inform.