„Šilalės būstas“ kels daugiabučių vertę ir kvies betarpiškai bendrauti
Šiemet šilališkiai sulaukė teigiamų permainų – daugiabučius administruojanti UAB „Šilalės butų ūkis“ tapo „Šilalės būstu“ ir klientams pristato kitokį požiūrį į pastatų priežiūrą. Bemaž 90-ies daugiabučių Šilalėje ir seniūnijose laukia profesionalesnė priežiūra bei patikimesnis klientų aptarnavimas. Apie permainas pasakoja UAB „Šilalės būstas“ direktorius Aleksas KVEDERIS.
– Šilalės daugiabučių gyventojams įmonė žada naujovių. Kokios jos bus?
– Pirmiausia noriu visus nuraminti, jog permainos nepaveiks finansiškai, nebus pasikeitimų ir dėl bendrų daugiabučio administravimo principų: įmonė kaip buvo, taip ir liks atsakinga už butų savininkų valią namo priežiūros klausimais. Esame pasiryžę telkti gyventojus, kad jie rūpintųsi bendrojo naudojimo patalpomis bei konstrukcijomis. Visa tai darysime, siūlydami šilališkiams naują pastatų priežiūros standartą: į iškilusius klausimus atsakyti galės paskirtas namo vadybininkas, į avarinius atvejus name visą parą reaguos avarinė tarnyba, gyventojai bet kuriuo paros metu galės skambinti į Klientų aptarnavimo centrą, o informaciją apie mokesčius ras virtualioje savitarnos svetainėje. Manau, itin svarbu yra tai, kad visiems name atliktiems eksploataciniams darbams suteiksime garantiją.
– Papasakokite plačiau apie reagavimą į avarinius iškvietimus ir tai, kaip gyventojai galės registruoti jiems aktualias problemas.
– Kaip jau minėjau, klientų patogumui visą parą veiks Klientų aptarnavimo centras. Iškilus bėdai, bus galima į jį paskambinti, o atsiliepusi dispečerė užregistruos problemą, ji bus įrašyta į sistemą, ir per 8 valandas privalėsime žmogui pateikti atsakymą. Paprastai tariant, mes negalėsime išsisukinėti nuo problemos sprendimo. Tuo pačiu telefono numeriu privaloma skambinti ir name pastebėjus avarinį atvejį: pavyzdžiui, trūkusį vamzdyną, elektros instaliacijos gedimą ir pan. Į tokius atvejus reaguosime iš karto.
– Žmonės dažnai skundžiasi, jog namo administratorius neįsiklauso į jų poreikius, sunku būna susisiekti su darbuotojais, kurie rūpinasi namu. Kaip spręsite šiuos reikalus?
– Vienas iš mūsų įmonės siekių būtent ir yra glaudus bendravimas su klientais. Dėl to visas paslaugas jie gaus iš vienų rankų, o tai padaryti padės asmeninis vadybininkas. Šias pareigas patikėjome vadybininkei Daivai Vaičiulienei, kuri turi neįkainojamos darbo patirties. Laiptinėse įrengsime rakinamas informacines lentas, kuriose bus gyventojų susirinkimų sprendimų kopijos, informacija apie planuojamus ir atliktus darbus bei kt. Ten pat bus ir balsadėžė. Kadangi dalį sprendimų gyventojai gali priimti balsuodami raštu, jų balsavimo biuleteniai su parašais turės atsidurti būtent balsadėžėse, nuo kurių raktą turės tik namo vadybininkas. Noriu akcentuoti, jog šių lentų ir balsadėžių įrengimas gyventojams nekainuos. Be to, klientai visada gali užsukti ir į mūsų naująjį biurą, kuris įsikūrė Jono Basanavičiaus g. 4, pačiame Šilalės centre. Viliuosi, kad nuoširdus bendravimas taps mūsų vizitine kortele.
– Kaip įvertintumėte daugiabučių Šilalėje būklę? Ar jie yra stipriai apleisti?
– Sakyčiau, jog situacija ne-daug kuo skiriasi nuo tipinės, esančios mažesniuose Lietuvos miestuose. Namai yra senos statybos, todėl laikas natūraliai paveikė fasadus, neefektyviai veikia šildymo sistemos vamzdynai, stogai – šen bei ten lopyti. Tai yra didžiosios problemos, jau nekalbant apie susidėvėjusius bendrojo naudojimo vamzdynus, nekeistus laiptinių langus, pavojų keliančią elektros instaliaciją. Tam, žinoma, reikia ne tik geros administratoriaus vadybos, telkiant gyventojus, bet ir finansų. Todėl kviesime efektyviai naudoti kaupiamąsias lėšas ir, kas labai svarbu, darbus atlikti galėsime išsimokėtinai. Kiekvienas namas turės savo investicinį planą – prioritetinių darbų sąrašą. Kas namui aktualiausia, nustatys kvalifikuoti inžinieriai.
– Šilalėje, kaip ir beveik visoje Lietuvoje, stringa senų daugiabučių renovacija. Nepaisant to, žmonės vis tiek nori gyventi šilčiau, o už šildymą mokėti mažiau. Ar UAB „Šilalės būstas“ rūpinsis daugiabučių energetiniu efektyvumu?
– Tai išties opi problema ir aš manau, jog, stringant valstybinei renovacijos programai, yra kitų būdų, kurie padėtų gyventojams taupyti šilumą. Mūsų įmonė siūlys prisijungti prie taip vadinamos „5 žingsnių šilumos taupymo programos“. Diegsime ekspertų sukurtus bei praktiškai išbandytus energetinio efektyvumo sprendimus, kurie leidžia taupiai vartoti šilumą daugiabutyje. Juk nebūtina iš karto renovuoti visą namą, kad jo gyventojai pajustų naudą. Energetinio efektyvumo darbus galima atlikti etapais: tarkime, pirmiausia sutvarkyti kiaurą stogą, apšiltinti galines sienas, pakeisti senus šilumos punktus, sumontuoti naujus langus bendrojo naudojimo patalpose. Viską teisingai padarius, įmanoma pasiekti tikrai puikių rezultatų. Tuo labiau, kad tokia praktika sėkmingai pasitvirtina ir kituose miestuose.
– Kai tokio tipo įmonėse vyksta permainos, nerimaujama ir dėl darbuotojų. Ar „Šilalės būste“ liks anksčiau „Butų ūkyje“ dirbę specialistai?
– Darbo vietas tikrai išsaugojome ir net sukūrėme naujų. Manau, jog bendrovės darbuotojai irgi pajus kitokią atmosferą: persikėlėme į gražias patalpas, jie turės geresnes darbo sąlygas, įrangą, darbo inventorių, prisiimame už juos visišką socialinę atsakomybę. Šilalėje šiuo metu administruojame apie 90 tūkst. kv. metrų pastatų, t.y. apie 90 daugiabučių. Natūralu, kad mums reikia patyrusių, namų problemas jau žinančių ilgamečių darbuotojų. Todėl tikrai vertiname jų kompetenciją.
Jurgita ŠAPĖNAITĖ
Albino GUDLENKIO nuotr.