„Šilalės būstas“ kels daugiabučių vertę ir kvies betarpiškai bendrauti

Šiemet šilališkiai sulaukė teigiamų permainų – dau­gia­bučius administruojanti UAB „Šilalės butų ūkis“ ta­po „Šilalės būstu“ ir klientams pristato kitokį požiūrį į pastatų priežiūrą. Bemaž 90-ies daugiabučių Šilalėje ir seniūnijose laukia profesionalesnė priežiūra bei patikimesnis klientų aptarnavimas. Apie permainas pasakoja UAB „Šilalės būstas“ direktorius Aleksas KVEDERIS.

– Šilalės daugiabučių gyventojams įmonė žada naujovių. Kokios jos bus?

– Pirmiausia noriu visus nuraminti, jog permainos nepaveiks finansiškai, nebus pasikeitimų ir dėl bendrų daugiabučio administravimo principų: įmonė kaip buvo, taip ir liks atsakinga už butų savininkų valią namo priežiūros klausimais. Esame pasiryžę telkti gyventojus, kad jie rūpintųsi bendrojo naudojimo patalpomis bei konstrukcijomis. Visa tai darysime, siūlydami šilališkiams naują pastatų priežiūros standartą: į iškilusius klausimus atsakyti galės paskirtas namo vadybininkas, į avarinius atvejus name visą parą reaguos avarinė tarnyba, gyventojai bet kuriuo paros metu galės skambinti į Klientų aptarnavimo centrą, o informaciją apie mokesčius ras virtualioje savitarnos svetainėje. Manau, itin svarbu yra tai, kad visiems name atliktiems eksploataciniams darbams suteiksime garantiją.

– Papasakoki­te plačiau apie reagavimą į avarinius iškvietimus ir tai, kaip gyventojai galės registruoti jiems aktualias problemas.

– Kaip jau minėjau, klientų patogumui visą parą veiks Klientų aptarnavimo cent­ras. Iškilus bėdai, bus galima į jį paskambinti, o atsiliepusi dispečerė užregistruos prob­lemą, ji bus įrašyta į sistemą, ir per 8 valandas privalėsime žmogui pateikti atsakymą. Paprastai tariant, mes negalėsime išsisukinėti nuo prob­lemos sprendimo. Tuo pačiu telefono numeriu privaloma skambinti ir name pastebėjus avarinį atvejį: pavyzdžiui, trūkusį vamzdyną, elektros instaliacijos gedimą ir pan. Į tokius atvejus reaguosime iš karto.

– Žmonės dažnai skundžiasi, jog namo administratorius neįsiklauso į jų poreikius, sunku bū­na susisiekti su darbuotojais, kurie rūpinasi na­mu. Kaip spręsite šiuos reikalus?

– Vienas iš mūsų įmonės siekių būtent ir yra glaudus bendravimas su klientais. Dėl to visas paslaugas jie gaus iš vienų rankų, o tai padaryti padės asmeninis vadybininkas. Šias pareigas patikėjome vadybininkei Daivai Vai­­čiu­lienei, kuri tu­­ri neįkainojamos dar­bo patirties. Laip­­ti­nė­se įrengsime rakinamas in­formacines lentas, kuriose bus gyventojų susirin­kimų sprendimų kopijos, informa­cija apie planuojamus ir atliktus darbus bei kt. Ten pat bus ir balsadėžė. Kadangi dalį sprendimų gyventojai gali priimti balsuodami raštu, jų balsavimo biuleteniai su parašais turės atsidurti būtent balsadėžėse, nuo kurių raktą turės tik namo vadybininkas. Noriu akcentuoti, jog šių lentų ir balsadėžių įrengimas gyventojams nekainuos. Be to, klientai visada gali užsukti ir į mūsų naująjį biurą, kuris įsikūrė Jono Basanavičiaus g. 4, pačiame Šilalės centre. Viliuosi, kad nuoširdus bendravimas taps mūsų vizitine kortele.

– Kaip įvertintumėte daugiabučių Šilalėje būklę? Ar jie yra stipriai apleisti?

– Sakyčiau, jog situacija ne-daug kuo skiriasi nuo tipi­nės, esančios mažesniuose Lie­tu­­vos miestuose. Namai yra se­nos statybos, todėl laikas na­tūraliai paveikė fasadus, neefektyviai veikia šildy­mo sistemos vamzdynai, stogai – šen bei ten lopyti. Tai yra didžiosios problemos, jau nekalbant apie susidėvėjusius bend­rojo naudojimo vamzdynus, nekeistus laiptinių langus, pavojų keliančią elektros instaliaciją. Tam, žinoma, reikia ne tik geros administratoriaus vadybos, telkiant gyventojus, bet ir finansų. Todėl kviesime efektyviai naudoti kaupiamąsias lėšas ir, kas labai svarbu, darbus atlikti galėsime išsimokėtinai. Kiek­vie­nas namas turės savo in­vesticinį planą – prioritetinių darbų sąrašą. Kas namui aktualiausia, nustatys kvalifikuoti inžinieriai.

– Šilalėje, kaip ir beveik visoje Lietuvoje, stringa senų daugiabučių renovacija. Ne­paisant to, žmonės vis tiek nori gyventi šilčiau, o už šildymą mokėti mažiau. Ar UAB „Šilalės būstas“ rūpinsis daugiabučių energetiniu efektyvumu?

– Tai išties opi problema ir aš manau, jog, stringant valstybinei renovacijos prog­ra­mai, yra kitų būdų, kurie padėtų gyventojams taupyti ši­­lumą. Mūsų įmonė siūlys prisijungti prie taip vadinamos „5 žingsnių šilumos taupymo prog­ramos“. Diegsime ekspertų sukurtus bei praktiškai išbandytus energetinio efektyvumo sprendimus, kurie leidžia taupiai vartoti šilumą daugiabutyje. Juk nebū­tina iš karto renovuoti visą namą, kad jo gyventojai pajustų naudą. Energetinio efektyvumo darbus galima at­likti etapais: tarkime, pirmiausia sutvarkyti kiaurą sto­gą, apšiltinti galines sienas, pakeisti senus šilumos punk­tus, sumontuoti naujus langus bendrojo naudojimo patalpose. Viską teisingai pa­darius, įmanoma pasiekti tikrai puikių rezultatų. Tuo la­­biau, kad tokia praktika sėk­min­gai pasitvirtina ir kituose miestuose.

– Kai tokio tipo įmonėse vyksta permainos, nerimaujama ir dėl darbuotojų. Ar „Šilalės būste“ liks anksčiau „Butų ūkyje“ dirbę specialistai?

– Darbo vietas tikrai išsaugojome ir net sukūrėme naujų. Manau, jog bendrovės darbuotojai irgi pajus kitokią atmosferą: persikėlėme į gražias patalpas, jie turės geresnes darbo sąlygas, įrangą, darbo inventorių, prisiimame už juos visišką socialinę atsakomybę. Šilalėje šiuo metu administruojame apie 90 tūkst. kv. metrų pastatų, t.y. apie 90 daugiabučių. Natūralu, kad mums reikia patyrusių, namų prob­lemas jau žinančių ilgamečių darbuotojų. Todėl tikrai vertiname jų kompetenciją.

Jurgita ŠAPĖNAITĖ

Albino GUDLENKIO nuotr.

Atnaujinta Penktadienis, 19 gegužės 2017 09:08