Gyventojai vis dar vangiai gina savo teises

A. AMBROZOS nuotr. A. AMBROZOS nuotr.

Šilalės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos specialistai retai gauna skundų dėl prekybos netinkamais maisto produktais. Pavyzdžiui, praėjusiais metais dėl to skundėsi vos keturi žmonės. Tiesa, pasitvirti­no tik vienas – netinkamais produktais prekiavusios par­duo­tuvės atsakingam darbuotojui skirta bauda. O Vals­­tybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji pa­ta­rėja Jurgita Savickaitė atskleidžia, jog mažesnių ra­jonų gyventojai vis dar neaktyviai gina savo teises.

Iš viso 2016 m. nemokamu telefono numeriu ir elekt­ronine skundų pildymo paraiška Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje buvo užregistruoti ir ištirti 3003 vartotojų skundai. Iš jų 886 (t. y. 30 proc.) pasitvirtino. Tuo tarpu Šilalės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) vyriausioji specialistė-maisto produktų inspektorė Reda Stasytienė informuoja, kad ir 2015-aisiais, ir 2016 m. mūsų rajone dėl parduodamų maisto produktų, kurių tinkamumo vartoti terminas jau buvo pasibaigęs, gauti 4 skundai. Juos patikrinus paaiškėjo, jog pagrįstas tik vienas.

„Šiemet nusiskundimų dar nespėjome gauti“, – aiškina inspektorė.

VMVT vyriausioji patarėja J. Savickaitė svarsto, jog atokesniuose rajonuose gyvenantys žmonės vangiai gina savo teises, nes vieni kitus pažįsta ir baiminasi galimų nesutarimų. Vis dėlto išeitis yra – tarnyba tikrina visus pranešimus, net ir anoniminius.

„Darbo metu į skambutį telefonu (8-800) 4-04-03 atsilieps mūsų darbuotojas, o po darbo valandų galima palikti žinutę autoatsakiklyje. Tačiau apmaudu, kad žmonės iki šiol pranešimą apie savo pažeistas teises laiko skundimu, jiems atrodo nepatogu informuoti tarnybas apie nusipirktą nekokybišką produktą. Bet juk už prekę mes mokame pinigus, todėl nereikėtų painioti kaimyniškų santykių. Būtina tai suprasti ir drąsiai ginti savo teises“, – sako J. Savickaitė.

VMVT atstovės teigimu, pateikdamas anoniminį prane­šimą, vartotojas turi žinoti, jog tokiu būdu jis atsisako tei­sės gauti informaciją apie jo skundo tyrimo rezultatus.

„Nors tiriami visi pranešimai, jie ne visada pasitvirtina. Sunku aptikti pažeidimą, jei, tarkime, nusipirkote lentynoje buvusią paskutinę prekę su pasibaigusiu tinkamumo vartoti terminu“, – teigia VMVT darbuotoja.

Ji atskleidžia, kad didžiųjų miestų gyventojai savo teises gauti kokybišką prekę gina kur kas aktyviau. Vis dėlto, lyginant 2016-uosius ir 2015-uosius, pranešimų apie galimus pažeidimus skaičius padidėjo 11 proc.

„Pernai Šilalėje pasitvirti­nusiu pripažintas tik vieno var­totojo pranešimas. Mo­­te­­­­ris tarnybą informavo, jog UAB ,,Nor­fos maž­me­­na” par­duotuvėje nusipir­ko ne­ko­ky­biškų šaldytų kup­rės keps­nelių. Atlikus pa­tik­ri­nimą nus­tatyta, kad skundas buvo pa­grįstas, todėl parduotuvei bu­vo nurodyta nutraukti prekybą šiais produktais, o atsakingam darbuotojui skir­ta bauda”, – informuoja VMVT vyriausioji patarėja J. Savickaitė.

Mūsų rajonas pasižymi gau­siu ūkininkų skaičiumi. Ši­la­­lės VMVT vyriausiosios spe­cialistės-maisto produktų ins­­pektorės R. Stasytienės pateik­­tais duomenimis, sa­vo užauginta produkcija pre­kiau­ja 13 ūkininkų. Visų jų veik­lą taip pat prižiūri Šilalės VMVT, todėl, iškilus abejonėms dėl produkto kokybės, var­­totojai gali kreiptis į tarnybą tel. (8-449) 7-41-96, taip pat el. p.: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.. Be to, dėl netinkamų naudoti maisto produktų galima kreiptis ir nemokamu VMVT tel. (8-800) 4-04-03 arba internetu www.vmvt.lt 

Morta MIKUTYTĖ

Atnaujinta Penktadienis, 05 gegužės 2017 09:35