Smalsumas veda į sėkmę

„Nuo mažens tėvai, o ypač mama, mane skatino siekti aukščiausių re­zul­tatų“, – tikina būsimasis dešimtokas Vykintas Mylimas. Jaunuolis ne tik mokosi vien dešimtukais, dalyvauja įvairiuose konkursuose, bet ir su­kūrė svetainę „Fizzika“, kuri jau sulaukė mokinių, mokytojų ir fizikos mylėtojų susidomėjimo.

Pasak Vykinto, mokomoji svetainė „Fiz­zika“ yra skirta padėti mokiniams suprasti bei geriau įsisavinti teorinę fizikos dalyko mokomąją medžiagą. Joje taip pat galima išmėginti ir praktinius sugebėjimus – spręsti uždavinius, analizuoti įvairius terminus bei kt. 

„Tai, mano nuomone, efektyviai pasie­kiama, nes visą informaciją, pateiktą pus­lapyje, „perleidęs per mokinio spektrą“, parašiau pats. Labiausiai mokomasis puslapis skirtas aštuntokams–devintokams ar norintiems pakartoti šių klasių kursą. Tačiau yra skilčių, kaip, pavyzdžiui, „Greita pagalba“, kurios pasitarnautų net ir dvyliktokams“, – tikina gimnazistas.

Šilališkio teigimu, idėja sukurti „Fiz­ziką“ kilo mokslo metų pradžioje. Kaip ir kiekvienas mokinys, Vykintas turėjo pasirinkti projektinį darbą, kurį atliks per mokslo metus.

„Kadangi man labai patinka informatika ir programavimas, nusprendžiau apsvarstyti siūlomas šios pamokos temas. Viena iš jų buvo sukurti mokomą­ją svetainę, naudojant paprastą įrankį „Google Sites“. Tai iškart krito man į akį, todėl pasvarstęs nusprendžiau sukurti svetainę apie fizikos mokslą. Šis dalykas yra mano mėgstamiausias, žinoma, ir geriausiai besise­kantis. Be to, kitiems mo­kiniams fizika dažnai ne­patinka, jie jos nesupran­ta. Bet čia apskritas ratas: nesiseka, dėl to ir ne­patinka. Todėl užsibrėžiau tikslą padėti kitiems pasiekti geresnių fizikos žinių bei rezultatų“, – pri­simena V. Mylimas.

Mokomosios svetai­nės kūrimas bu­vo daug kruopštumo reikalaujantis darbas. Anot dešimtoko, jis tikrai visko nežino ir nemoka, todėl svarbiausiu teorinių žinių šaltiniu žinyno ir formulyno skiltims buvo fizikos vadovėliai, kurių PDF versijas rado internete. Visą medžiagą išanalizavęs bei perrašęs paprastesniais, bendraamžiams suprantames­niais terminais ir frazėmis, ją įkėlė į sa­vo puslapį.   

Mokomojo puslapio kūrėjas sako, kad didžiausiu iššūkiu tapo skaičiuotuvai. Ir nors laisvalaikiu jis programuoja konsolines programas, moka nemažai bend­rų programavimo technikų ir jau turi „programuotojo logikos“, norint sukurti skaičiuotuvą, skirtą naudoti interneto svetainėje, reikėjo pasitelkti tris iki tol nežinomas programavimo kalbas.

„Užsibrėžiau tikslą sukurti skaičiuotuvą visiškai nežinodamas, kaip tai padaryti ar kiek laiko užtruks. Jei nebūčiau turėjęs tiek užsidegimo ir pasiryžimo, manau, neturėtume nė vieno iš tų 80+ skaičiuotuvų“, – kalba jaunasis prog­ramuotojas. 

Vykintas mokslo metus baigė įvertintas dešimtukais iš visų dalykų. Pasak jo, tokiems jo pasiekimams įtakos turi ir tėvų skatinimas, ir paties užsi­spyrimas bei drausmė. Jis mano, jog, pavyzdžiui, išlaikyti dėmesį padeda net­gi griežtas miego režimas: pradinėse klasėse lovoje turėdavo būti 21 valandą, o dabar stengiasi eiti miegoti ne vėliau kaip 22 val. 

„Dar viena savybė – smalsumas. Dažniausiai man neužtenka paprasto taip arba ne atsakymo, visada noriu išsiaiškinti, kodėl yra vienaip ar kitaip. Kai žinau „po apačia“ slypinčią informaciją, man nereikia mintinai mokytis teorijos, viską suprantu ir galiu išmąsty­ti“, – dėsto dešimtokas.

Norintiems pasiekti geresnių rezultatų vaikinas pirmiausia pataria nenusiteikti, kad mokykla – kalėjimas ar kita baisi vieta, bet būtent ta įstaiga, kurioje yra daug naujų galimybių. 

Vykintui patinka ne tik fizika, bet ir humanitariniai mokslai.

„Nors esu „tiksliukas“, rašau eilėraščius ir ateityje netgi planuoju išleisti jų knygą“, – prisipažįsta jis. 

V. Mylimas yra laimėjęs ne vieną konkursą ir olimpiadą, o, anot jo paties, įsimintiniausias laimėjimas pasiektas šiais metais Vilniuje tris dienas vykusioje respublikinėje chemijos olimpiadoje LitChO61. 

„Man tai buvo pirmoji tikra respubli­kinė olimpiada. Tačiau ne vien dalyki­nė jos pusė paliko įspūdį – susipažinau su daug bendraminčių, didžioji dalis moksleivių buvo labai draugiški ir atviri. Be to, pirmą kartą per praktinę dalį stovėjau tikroje laboratorijoje, dariau tai, kas toli gražu neda­ro­-

ma chemijos pamokų me­tu, galėjau susipažinti su Vilniaus universiteto Chemijos fakultetu. Ir vyšnia ant torto – tarp užduočių vykusios veiklos, kurias organizavo studentai. Ko tik nebuvo: protų mūšiai, šokių ir žaidimų vakarai, 4 valandų orientacinis žaidimas Vilniaus senamiesčio gatvėmis, nepaisant smarkios pūgos ir nušalusių pirštų“, – prisimena jaunuolis.

Tarp daugybės veiklų ir mokslų jis geba rasti laiko ir poilsiui. Tiesa, pripažįsta, kad dar prieš metus dalį jo pavogdavo kompiuteriniai žaidimai ir prog­ramėlė „TikTok“.

„Prisėsdavau prie telefono parėjęs iš mokyklos „tik pusvalandžiui“, bet atsitraukdavau sutemus. Jaučiau, kaip prarandu norą daryti ką kita, būdavau irzlus, nuotaikos šokinėdavo, kol vieną dieną nusprendžiau ištrinti „TikTok‘ą“ ir visus žaidimus“, – sako Vykintas.

Jis neneigia, jog pirmąsias savaites buvo sunku. Tačiau pradėjo vėl programuoti, skaityti knygas, praleisti daugiau laiko gamtoje, o šiandien visiškai nebereikia socialinių medijų, kompiuterinių žaidimų.

„Net negalite pagalvoti, kiek daug laisvo laiko atsirado atsisakius tų dviejų paprastų dalykų. Taip pat išmokau veikti čia ir dabar. Niekada nebesakau „padarysiu už pusvalandžio“. To paties linkiu ir bendraamžiams: ženkite tą labai sunkų žingsnį, atsisakykite to, kas trukdo džiaugtis gyvenimu. Iš pradžių bus žiauriai sunku, bet vėliau ateis suvokimas, kiek daug visko galima nuveikti“, – įsitikinęs gimnazistas. 

Šią vasarą jis toliau ketina kurti pernai Šilalės bibliotekoje jau eksponuotą fotoistoriją. Beje, ji pabuvojo ir Vilniuje. 

„Kurdamas bei plėtodamas savo istoriją supratau, kaip svarbu praleisti laiką su savo artimaisiais, ypač su tais, kurie yra vieniši ar nedažnai su jais susitinkame. Apie tai ir buvo mano istorija, kurios pagrindinis subjektas – mano seneliai. Todėl tikrai nemažai šios vasaros praleisiu Kvėdarnoje, apsuptas daržų, agurkų ir pomidorų bei mylinčių senelių“, – juokiasi vaikinas.

Taip pat jis dalyvauja iššūkyje „Vasara su knyga“ ir, žinoma, nuvažiuoja prie jūros.

„Bet ir toliau laisvu laiku programuosiu, ir darysiu, kas šaus į galvą“, – priduria.

Jaunuolis sako, kad per atostogas nepamirš ir „Fizzikos“ svetainės, o mokslo metų pradžiai įkels daugiau teorinės medžiagos į žinyno skiltį.

Be to, vaikinas planuoja kurti dar vieną projektą.

„Nenoriu visko išduoti, todėl neatskleisiu, koks tai projektas. Tačiau galiu pasakyti, kad jis beveik paraleliai eina kartu su svetaine, bet yra ambicingesnis. Nežinau, ar suspėsiu jį užbaigti ir apipavidalinti iki dešimtos klasės pabaigos, kada vėl ateis laikas pristatyti sa­vo metinį projektą“, – intriguoja V. My­limas.

Ir juokauja, jog eilinį sykį neria stačia galva į nepažįstamus vandenis.

Vesta VITKUTĖ

Nuotr. iš pašnekovo albumo